Vlotter kerstshoppen met NMBS

NMBS_ShoppingBiljet NL

Crea / News

NMBS_ShoppingBiljet NLDe eindejaarsfeesten naderen met rasse schreden en dus ook de euforie van het kerstshoppen. Een massa volk trekt naar de stad om voor familie en vrienden de perfecte geschenken te vinden. Maar kerstshoppen betekent ook eindeloze files en parkeerellende. Om vlotter te kunnen kerstshoppen biedt NMBS daarom de mogelijkheid heen en terug naar elke Belgische stad te reizen voor maar € 10 en dat elk weekend van december en alle dagen van de kerstvakantie. Om het nieuwe Shoppingbiljet aan te kondigen, heeft FamousGrey een activatiecampagne opgezet met radiospots en een advertentie.

De radiospots werden opgenomen zoals een musical en leggen op een grappige manier de situatie van de automobilisten uit die op weg zijn om kerstaankopen te doen. Zo hoor je een autobestuurder uit volle borst zingen dat hij al zijn tijd verliest in het verkeer, terwijl een andere autobestuurder zich al neuriënd voorstelt dat ze een geheime parkeerplaats kent. De radiospots worden vanaf 7 december uitgezonden.

https://soundcloud.com/famousgrey/nmbs-sncb-shopping-v1-nl-2016

https://soundcloud.com/famousgrey/nmbs-sncb-shopping-v2-nl-2016

De visual is op het eerste gezicht een kerstboom met lichten maar wie beter kijkt, ziet auto’s die opeengepakt een stevige file vormen. Die wordt verspreid in Metro en via de kanalen van NMBS.

Credits

Client: NMBS

Client contacts: Jean-Pierre Havelanghe, Jochen Van Rooy

 

Agency: FamousGrey

Excecutive CD: Katrien Bottez

CD: Ad van Ongeval, Jeremie Goldwasser

Creative Team: Jolien Elegeert, Luc Shih, Anne-Cécile Collignon

 

Project leader: Annick Danckers

Brand Leader: Naïké Van Hulle

Business Director: Carola Michiels

 

RTV-producer: Emily Ramant

Soundstudio: Sonicville

Illustrator : Kristoff Luycks

DTP : Emilie Boudart