VML en OVAM schotelen driesterrenrestjes voor
Het groen van een prei, een halve worst of een restje aardappelen. Wie kookt, heeft altijd overschot. Om te zorgen dat er niks meer wordt weggegooid, lanceerden de OVAM en VML vorig jaar op het platform De Kostwinners al Wat-je-nog-liggen-hadGPT– een AI-tool die recepten maakt van restjes. Om die extra in de kijker te zetten, serveren ze nu een nieuwe campagne.
Hoewel je eigen restjes best oké zijn, smaken die van een driesterrenrestaurant sowieso beter. Daarom reserveerden VML en de OVAM een exclusief tafeltje bij restaurant Boury. Op het menu? Verschillende gerechten gemaakt van overschotjes zoals afsnijdsels van groenten, oud broodkruim of jawel: vissengraten en kreeftenkoppen. De gerechtjes worden mee bedacht door Wat-je-nog-liggen-hadGPT, klaargemaakt door chef Tim Boury en verorberd door vier gelukkige winnaars.
Wie wil aanschuiven, moet simpelweg óók een restjesrecept laten verzinnen door Wat-je-nog-liggen-hadGPT. Na een schiftingsvraag maak je meteen kans op het driesterren-restjesmenu.
Voor de gelegenheid werd de stijl van de campagne, die normaal kleurrijk en speels is, aangepast aan de verfijnde sfeer van een driesterrenrestaurant. De strakkere vormgeving wordt toegepast op de menukaart, servetten en de kookshort van Boury.
Om de tool ook écht opnieuw op tafel te zetten, worden social, online video en bannering ingezet. Met een smakelijke video, vol prachtige foodshots waarin restjes worden omgetoverd tot een heerlijk gerechtje, (ver)leiden we iedereen naar de tool.
Credits:
Agency: VML Belgium
Client: OVAM
Client contact: Joke Deconinck, Jan Verheyen
Chief Creative Officer: Klaartje Galle
Executive Creative Directors: Arjen Tarras, Kasper Janssens
Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
Account team: Barbara Van Duffel
Strategy: Gaelle Maes, Tom Vingerhoets
Design team: Davy Dooms, Ynje Degraeve, Lars Hiele
Motion Design: Andreas De Ridder
Agency Producer: Tim Keeren, Thomas Antoni
Sound design: Menno Van Riet
Production: Zest