Haal je discman maar uit de kast en bereid je voor op een muzikale trip down memory lane, want MediaMarkt viert zijn 25-jarig jubileum in Nederland. Samen met VML lanceert de electronicagigant de campagne 'Lang Zal Je Beleven', een nostalgische terugblik op hoe MediaMarkt met zijn brede selectie producten al een kwarteeuw lang een centrale rol inneemt in het leven van zijn klanten.
MediaMarkt opende in 1999 zijn eerste Nederlandse vestiging in Rotterdam. Toen vond je er nog de legendarische discman, of kwamen gabbers een tondeuse kopen om hun kale bol wat bij te scheren. En dat zijn maar twee van de vele iconische producten die de revue passeren in ‘Lang zal je beleven’. Ook de eerste PC’s (met MSN!), de PlayStation, het hoverboard, de drone en ook dagdagelijkse producten als de wasmachine en de mixer spelen een belangrijke rol in het leven van de Nederlandse consument en dus ook in de campagne.
"Lang zal je beleven' gaf ons de kans om op een creatieve manier 25 jaar klantbeleving bij MediaMarkt in beeld te brengen," zegt Kasper Janssens, executive creative director VML
Niemand minder dan Faberyayo (Pepijn Lanen), zorgde voor de bijpassende soundtrack. In zijn eigen gekende stijl stelde de Nederlandse tekstschrijver, podcastmaker en rapper bij De Jeugd Van Tegenwoordig de muziek samen die de kijker meeneemt in een reis door te tijd.
"Met deze 25 jaar MediaMarkt campagne kijken we even terug, maar wel op een manier die in deze tijd past," zegt Caganur Atay Uctu, director marketing & experience bij MediaMarkt Benelux.
De feestelijke 360°campagne loopt vanaf vandaag in Nederland op televisie, online, radio, digital out of home (DOOH), flyers (print en digitaal), social en in de Nederlandse winkels van MediaMarkt. Niet alleen de consument mag zich komende periode aan nog meer feestelijke initiatieven verwachten, maar ook de MediaMarkt-medewerkers worden in de bloemtjes gezet tijdens een verjaardag evenement, georganiseerd door VML.
Credits:
Client: MediaMarkt
Client contact: Caganur Uctu, Daan Langstraat, Sofie De Beus, Janny Dewalens
Agency: VML
Chief Creative Officer: Klaartje Galle
Executive Creative Directors: Kasper Janssens & Arjen Tarras
Creatives: Emmy Beijk, Kim Alers, Sharon Goldstoff
Copywriters: Tijs Dejonckheere, Olaf Meuleman
Art Directors: Mathijs Bettens, Thomas Thysens
Account team: Floris Van de Weg, Lisa van Cappellen, Pieter Van Schil, Jessica Jacobs, Molly Waeytens, Lotte Munnik
Strategy: Sanne Knoben
Design: Davy Dooms, Samuel Allemand, Timothy Helmer, Lars Hiele
Agency Production: Audrey Dierkcx, Ingeborg Van Hoof
Motion Design: Jérémie Mavanga, Andreas De Ridder
Sound design: Menno Van Riet
Production Company: 10/10
Director: Ivan Boljat
Music: Pepijn 'Faberyayo' Lanen
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]
Internationale Marketing Manager - Herock
DE TIJD DAT WERKKLEDING EN VEILIGHEIDSSCHOENEN ALLEEN MAAR FUNCTIONEEL HOEFT TE ZIJN IS […]
Account Executive - Advertype
Hybride (Boortmeerbeek) Fulltime - monday to friday Are you our type? […]