VO Citizen en Voice zijn #GoedOpWeg

Crea / News

securite3Op dinsdag 5 juni gaf Brussels Staatssecretaris voor Verkeersveiligheid Bianca Debaets de aftrap voor een communicatiecampagne die Brusselaars moet aanzetten tot meer respect en hoffelijkheid op de baan. Dit gebeurde naar aanleiding van de Staten-Generaal voor de Verkeersveiligheid in Brussel.

securite2
De sensibiliseringscampagne betekent het begin van een vier jaar durende samenwerking tussen de twee zusterbedrijven van VO Groep en Brussel Mobiliteit. VO Citizen zal de institutionele communicatie voor haar rekening nemen, terwijl het digitale luik en de PR (een reeks campagnes, waaronder #GoedOpWeg) in handen zijn van Voice.

Het eerste deel van de campagne wordt visueel voorgesteld door verschillende Brusselaars die met duim en wijsvinger een teken maken om aan te geven dat ‘alles goed gaat’, ondertekend met de boodschap: als alle Brusselaars op hun eigen veiligheid en die van de mensen in hun onmiddellijke omgeving letten, wordt het Brussels Gewest al een heel stuk veiliger.securite1

Samen bedachten VO Citizen en Voice het concept #GoedOpWeg, dat in verschillende formats wordt uitgewerkt. Zo maakt de campagne gebruik van stadsaffiches, clean-tags (op 200 plaatsen in het Brussels Gewest), media-aandacht en sociale media. Tijdens de Week van de Mobiliteit wordt deze nog verder versterkt door verschillende verrassingsacties. De campagnes voor de grotere thema’s rond verkeersveiligheid worden eind 2018 voorgesteld.

secu#GoedOpWeg is ook een website, waarop Brusselaars hun ideeën kunnen delen over hoe we het verkeer in Brussel nog veiliger kunnen maken. Binnenkort komen ook de Brusselaars zelf aan het woord op de Facebookpagina Goedopweg.Brussels, waar ze hun mening geven over verkeersveiligheid.