Voor de Internationale Dag voor Uitbanning van Geweld tegen Vrouwen organiseerde Vo Communication de campagne 'SOS Geweld', gesteund door Bianca Debaets, Staatssecretaris voor Gelijke Kansen van het Brusselse Gewest. De actie wil vooral slachtoffers van huiselijk geweld aanzetten om naar voren te treden en het taboe te doorbreken dat nog steeds heerst rond dit grote probleem. De foto van de campagne werd het portret van een Belgische vrouw die slachtoffer werd van partnergeweld.
Volgend op de stadsreclame zette VO Communication op woensdag 18 november een grote happening op poten tegenover de Beurs van Brussel. 162 personen lieten zich toen in de vorm van een gigantische menselijke domino vallen om zo de 162 personen (waarvan de meerderheid vrouwen) te symboliseren die in 2013 in België ten gevolge van huiselijk geweld overleden zijn. Daarna vond in de Beurs van Brussel een persconferentie plaats.
Als aanvulling op deze positionering en dit lanceringsevenement organiseerde Vo Communication op 1 december een colloquium in Flagey, met als thema geweld tegen vrouwen tijdens de zwangerschap. Voice, een zusterbedrijf van Vo Communication, was verantwoordelijk voor de persrelaties. De indrukwekkende happening kwam aardig aan bod in de media: meer dan vijftig mediakanalen en bloggers berichtten over de SOS Geweld-campagne. Daarnaast zette Voice zich ook in voor de campagne op www.sosgeweld.brussels en de Facebookpagina Be Equal Be Brussels. De video van de pershappening werd al tienduizenden keer bekeken.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]