Vo en Voice Agency samen tegen klimaatvervuiling

In het kielzog van COP21 werd het Lucht-Klimaat-Energieplan 2016-2022 op 21 april door de Waalse Regering goedgekeurd. Concreet houdt het LKEP de ontwikkeling van 142 maatregelen in die de vermindering van broeikasgassen beogen om op die manier de luchtkwaliteit te verbeteren. De ambitieuze aangekondigde doelstelling is de verbetering van de gezondheid, het klimaat, de ecosystemen en het milieu in het algemeen. Om de bevolking voor het project warm te maken ontwikkelde Voice Agency de digitale campagne ‘Les Wallons ne manquent pas d’air’ onder leiding van haar zusterbedrijf Vo Communication, die instaat voor de wereldwijde communicatiecampagne. Dit sensibiliseringsplan voor duurzame ontwikkeling plaatst de betrokkenheid van de burgers centraal door het web en de sociale netwerken op een ingenieuze wijze met elkaar te verenigen.
Voice Agency heeft een website leswallonsnemanquentpasdair.be en een Facebookpagina ontwikkeld. Het agentschap wilde een uitdagende domein- en campagnenaam zodat de Walen zich rechtstreeks betrokken voelden. Naast het knipoogje achter deze naam, was het ook de bedoeling aan te tonen dat de Walen ondernemers zijn op ecologisch vlak. Aan de Waalse bevolking wordt gevraagd om hun verschillende persoonlijke initiatieven met betrekking tot lucht en energie te omschrijven door hun positie binnen Wallonië aan te duiden, maar kunnen eveneens de acties van hun medeburgers in kaart brengen. Een mooi voorbeeld hiervan is het sportcentrum Allinfitness in Dour. De medewerkers hebben affiches uitgehangen met voorbeelden van sportoefeningen gelinkt aan het opruimen van afval en afvalsortering. Het interactief luik maakte ook integraal deel uit van deze strategie. Iedereen kan zich aanmelden op een interactief platform, zijn of haar initiatief delen en communiceren met andere leden op het platform.
De eerste maanden na de lancering van het project tonen al meteen schitterende cijfers, want Voice Agency en Vo Communication tellen reeds een 330 gedeelde projecten door de burgers op het internet en meer dan 6.000 bezoekers op de website. Op Facebook noteren ze meer dan 2000 likes en 600.000 personen toonden reeds interesse in de extra informatie. Een veelbelovende start voor deze federale aanpak met focus op het welzijn van de burger.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]