Voice en Cherry and Cake bundelen krachten

Sven Nijs

Communication / News

devoicecherryandcake

Sinds 1 februari 2017 vormen Voice en Cherry and Cake samen één communicatiebureau. Het is een huwelijk van twee complementaire partners, waarbij de creativiteit van Cherry and Cake de conversational marketingdiensten van Voice versterkt.

Voice werd in 2008 opgericht door Michel Culot en Patrick Parmentier en was het eerste Belgische agentschap dat zich toelegde op conversational marketing (Social Media, Social PR en Digital). Cherry and Cake, opgericht in 2006 en gespecialiseerd in advertainment en merkengagement, wordt dan weer erkend omwille van zijn creativiteit op alle mogelijke platformen. Aangezien beide bureaus bovendien dezelfde waarden rond maatschappelijk verantwoord ondernemen delen, was het bijna vanzelfsprekend dat hun wegen ooit zouden kruisen.

Het Voice-team is bijzonder verheugd en trots om de volgende mensen te verwelkomen: Sven Nijs, die creative director/general manager wordt; Serge Somerling neemt de functie van client service director op, Gérard Steenhoudt versterkt de creatieve pool van Voice als graphic & web designer. Sven Nijs en Serge Sommering worden bovendien medeaandeelhouder van Voice. De opkomst van de sociale netwerken zorgde voor een vermenigvuldiging van het aantal platformen (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat…) en een stortvloed aan content. Deze overdosis aan informatie leidt tot een fragmentatie van de consumentenaandacht. Waardoor het steeds moeilijker wordt om die consument op een doeltreffende manier te bereiken. « De overname van Cherry and Cake biedt ons de kans om ons aanbod verder uit te breiden. De multiplatform creativiteit van Cherry and Cake is de kers op de taart die Voice de mogelijkheid zal bieden om nog meer het voortouw te nemen in zijn convers(at)ie-aanpak, » vertelt een tevreden Patrick Parmentier, managing director van Voice.

« De consument verwerpt steeds vaker eenzijdige reclame en vraagt de reclamemakers en de merken om de manier waarop ze communiceren opnieuw uit de vinden, » verklaart Sven Nijs, de nieuwe creative director/general manager van Voice. « De mens eist steeds meer waardering van merken, die worden niet alleen beoordeeld op basis van hun vermogen iets zinvols te doen, maar ook op basis van de aandacht en het respect die ze betuigen. Om onderscheidend te zijn, moet je dus op een creatieve manier communiceren, op het juiste moment, met relevante en interessante content. Vandaar de logische stap om met Cherry and Cake in Voice op te gaan. We combineren creativiteit en contentcreatie in een convers(at)ie-logica. »

Om de bekendheid en de prestaties van een merk te verbeteren, bewijzen de web-, social media- en Social PR-referenties van het bureau dat men voortaan volop moet inzetten op conversatie en conversie. Met andere woorden: een bevoorrechte band smeden tussen het merk en de consument om hem aan te trekken én aan het merk te binden. Een aanpak waarbij creativiteit essentieel is en de expertise van Cherry and Cake een absolute meerwaarde is voor Voice.