Volle agenda voor Bart Decoster

Bart_Decoster_picture

News

2017 PUB01 column Decoster Bart FotoBart Decoster, corporate director Mediahuis Connect, combineert die functie per 1 juli met die gedelegeerd bestuurder bij Vlaanderen 1 (Nostalgie Vlaanderen). Hij volgt hiermee Ernest Bujok op, die eind juni met pensioen gaat. Dirk Guldemont blijft als algemeen directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van Nostalgie Vlaanderen. Aanvullend wordt Bart Decoster ook bestuurder bij Nostalgie S.A., de 50/50 joint-venture tussen Mediahuis en de NRJ-radiogroep die Nostalgie in het zuiden van het land verder ontwikkelt.

Deze uitbreiding van verantwoordelijkheden komt er nadat de integratie van de resterende Corelio- en Concentra-activiteiten binnen Mediahuis werd voltooid. Bruno de Cartier blijft voorzitter van de Raad van Bestuur van zowel Vlaanderen 1 als Nostalgie S.A.

Tot slot zal Bart Decoster, samen met Bruno de Cartier, ook zetelen in de Raad van Bestuur van Audiopress, dat voor 34% in RTL Belgium participeert. Bart Decoster: ”Het audiovisuele landschap is me altijd blijven boeien. Deze nieuwe verantwoordelijkheden zullen me toelaten om mijn expertise verder te verbreden en te verdiepen. Mediahuis blijft in samenwerking met SBS Belgium ook ambitieus binnen het Vlaamse radiolandschap. Zo dienden we recent nog een dossier in voor de opstart van een nieuw stadsradio-netwerk. Ook Nostalgie Vlaanderen en Nostalgie S.A. leveren sterke resultaten af en kunnen zeker nog verder doorgroeien. Daar wil ik heel graag aan meebouwen.”

Naast zijn functie als corporate director van de regie Mediahuis Connect, kreeg Bart Decoster recent ook de verantwoordelijkheid voor alle activiteiten van het ondernemersplatform Made in, en het verder uitrollen van de digitale propositie van Mediahuis richting de regionale adverteerdersmarkt. In dit kader werd recent nog het shopping- en inspiratieplatform cityfashion gelanceerd dat het aanbod van lokale modezaken online verenigt en hen ontzorgt op het vlak van digitale marketing en communicatie. Zowel Made in als het uitbouwen van de regionale digitale propositie worden door specifieke teams aangestuurd met als doel een juiste focus en specifieke drive te verzekeren en in te spelen op de snel wijzigende marktomstandigheden.