Volvo Trucks letterlijk de lucht in

Crea / News

Volvo Trucks heeft zijn assortiment zware vrachtwagens vernieuwd. Om de sterkte van zijn vier nieuwe krachtpatsers in de kijker te zetten, lanceert het een videospot waarin de vrachtwagens letterlijk op elkaar gestapeld worden. ‘The Tower’ speelt zich af in het holst van de nacht. We zien een majestueuze toren door een mysterieus landschap rijden, met aan het stuur een vrouw. Ook Roger Alm, de president van Volvo Trucks, speelt een onverwachte rol in de nieuwe campagne.

De release van de film komt een dag eerder dan de officiële lancering van het heavy-duty assortiment in Europa, waaronder de Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM en Volvo FMX. De vier vrachtwagens vertegenwoordigen ongeveer tweederde van de leveringen van Volvo Trucks. Dit is onze grootste lancering ooit bij Volvo Trucks. Ze zullen een enorme impact hebben op onze winstgevendheid. Voor mij was het alvast een ongebruikelijke dag op het werk, want normaal ben ik een down to earth man,” lacht Roger Alm.

De film werd eind 2019 opgenomen op een testterrein vlak buiten de geboortestad van Volvo, Göteborg in Zweden. Zowel de vrachtwagentoren als het merendeel van de visuele effecten zijn echt, inclusief rook en lichten. “Het duurde ongeveer een maand om de toren te ontwerpen en te bouwen en ervoor te zorgen dat het veilig was om ermee te rijden. Dit was in wezen mogelijk dankzij de robuuste bouwvrachtwagen, de Volvo FMX, en het nieuwe 38-ton draaistel dat het gewicht van de anderen kon dragen. Maar er was ook een constante snelheid en koers nodig, dat kon dankzij de Volvo Dynamic Steering technologie en een ervaren vrachtwagenchauffeur,” zegt Markus Wikström, ingenieur bij Volvo Trucks en onderdeel van het ingenieursteam achter de toren.