Geen Sintcadeau te zot voor Lidl en BBDO

Crea / News

Wat zou jij doen als je een verlanglijstje mocht opstellen waarvan de cadeaus gratis geleverd worden door een oude man uit Spanje? Exact. Het duurste eerst kiezen. En dat is dus wat veel kinderen deden in de aanloop naar 6 december. Maar dan stond je daar als ouder, met een lijst vol onrealistische Sint-cadeaus.

En da’s waar Lidl het verhaal binnenwandelde. Want op de Lidl-webshop vind je zoveel speelgoed, dat er voor elke onrealistische kinderdroom een waardig, betaalbaar alternatief te vinden is. En dus besloten Lidl en BBDO de Sint dit jaar te helpen, met een simpele online activatie.

Ouders konden op Facebook de dure cadeaus op het lijstje van hun kinderen delen. En Lidl antwoordde direct met een alternatief vanop de Lidl-webshop. Hoe van de pot gerukt de Sint-wensen ook waren, de alternatieven waar Lidl mee terugkwam waren volgens de supermarktketen realistisch, betaalbaar én grappig. 

Credits

Client: Lidl
Contacts: Elke De Vuyst, Mattus Gala, Hendrik Van Wilderode, Julie Vanderstichele, Julie Longerstay, Naomi Domen, Emmelie Mouton, Gaia-Maria De Badrihayé & Sam Borloo
Agency: BBDO Belgium
Account Team: Ward Braeckevelt, Laura De Clercq & Amandine Folie
Strategy: Dirk Peremans
CD: Marc Richard Vander Heyden / Jesse Vanophalvens
Creation: Philippe Mertens & Femke Merens
Copy FR: Vincent De Roose
Head of RTV: Patricia Van De Kerkchove
RTV Producer: Marta Michna
Sound Production: BBDO Productions
Sound Engineers: Mathieu Schots
Post Production Promo films: BBDO Productions
Editor: Anton Ceuppens 
Design: Gaël Fouquet
Final Art: Tom Nackaerts & Daniela Simons