Voor Boondoggle en Bancontact is biepen het nieuwe betalen

Crea / News

Biep, biep, biep, dat is de geruststellende, opwekkende tune van een geslaagde transactie van de Payconiq by Bancontact-betaalapp. En ook de inspiratie voor Boondoggle voor de nieuwe “world of beep” campagne voor de app. Stijn Cox van Boondoggle: “De laatste zes maanden hebben we met opeenvolgende campagnes voor de app een enorme uplift kunnen realiseren op gebied van app-downloads en app-gebruik. Voornamelijk door te benadrukken dat de app niet alleen makkelijk maar, in deze Covid19 tijden, ook veilig is. Tijd om als merk nu een stap verder te zetten. Van maart tot augustus is de app zo’n 870.000 keer gedownload en dus wordt het betalen met de app echt een nieuwe gewoonte voor de mensen. Tijd dus om er ook een woord aan te verbinden: “biepen”. Biepen is kort, vrolijk en ondersteunt perfect de gebruikservaring van de app.” De campagne loopt op TV en in digitale media.

Credits “The World of Beep” (sept – oct 2020)

Client:

Client: Bancontact Payconiq Company

Client contacts: Nathalie Vandepeute, Lotta De Meulenaere, Marie-Isabelle De Potter, Anouck Deschilder, Casper Cusumano

Agency:
Agency : Boondoggle

Strategy : Stijn Cox

Creative :Jan Teulinckx, Jorrit Hermans, Lennert Vedts, Eva Kumpen, Frederik Draulans, Lesley Dewilde, Véronique Vier, Optimists Brand Design, Jef Van Eekhout, Claudia De Greef

RTV Producer: Bérengère Lurquin

DTP: Stefaan Vos

Digital Media Strategy & execution : Carla Mouchbahani, Jesse Abeloos

Account Team : Anne-Lore Verstraets, Tom Verhoeven, Lise Vanaverbeke, Sophie Gravensteyn

Friends:

TVC Production company : Lovo

TVC directors : Helvetica

Soundstudio : Raygun

Digital Production: District01