Voor DDB en bpost bank is beleggen een spel

bpost ddb

Crea / News

bpost ddbMet de slogan “Met een duidelijke uitleg kan iedereen beleggen” positioneert bpost bank zich nog steeds als de bank die bankieren makkelijk maakt. In een nieuwe campagne toont DDB hoe je bij bpost bank eenvoudig en makkelijk geholpen wordt bij het beleggen. Voor heel wat mensen is beleggen heel complex. bpost bank brengt daar nu dus verandering in. Zij kiezen voor de verstaanbare manier en maken er hun hoofddoel van om beleggingen zo makkelijk en efficiënt mogelijk over te brengen.
De bank maakt die boodschap duidelijk aan de hand van een geïntegreerde 360°-campagne waar zowel televisie, pre-rolls, content, outdoor als print worden ingezet. De televisiespot omvat een experiment waarin een financieel expert van bpost bank een beleggingsfonds uitlegt. Daarop wordt gevraagd aan de klant om de financiële term uit te leggen aan vier andere personen. De laatste klant krijgt daarop de opdracht om de term opnieuw uit te leggen aan de financieel expert. Met succes...
https://www.youtube.com/watch?v=CDUR6RzK1ro
Naast een traditionele 30 seconden spot is er ook een langere versie voor de social media van bpost bank.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=vyIrGAxv94w
Credits
Clients: Thierry Ballas, Katrien Sermijn
Brand: bpost bank
Campaign: invest
Agency: DDB Brussels
Creative Director: Odin Saillé
Concept: Jonathan d’Oultremont
Creative team: Bart van Goethem, Fred Van Hoof
Accountmanagement: Francis Lippens, Romy Vierhouten, Margaux Mariens
Dtp: Steven De Vlieger
TV Producer: Brigitte Verduyckt
Productie: Geronimo
Producer: Erik Van Overloop
Regisseur : Wim Geudens
Dop : Piet Deyaert