Voor je feest moet je bij Delhaize zijn, vindt TBWA

Crea / News

Tijdens het jaar kiest de Belg al eens voor een discounter, maar voor de feesten neemt hij geen risico’s. Dan kiest hij voor de feestsupermarkt bij uitstek: Delhaize. In de eindejaarscampagne toont TBWA het assortiment, de kwaliteit, de promo’s, de feestspecials en de inspiratie die heerlijke feesten mogelijk maken voor iedereen.

De creatieve insteek van de campagne is herkenbaar. Delhaize biedt zoveel keuze en kwaliteit dat je het soms even niet meer weet. Zalm? Duh… maar wélke zalm? Kumqu… wat?! Je wilt niet weten hoeveel mensen een hulplijn inschakelen en even naar het thuisfront bellen terwijl ze aan het shoppen zijn.

Die herkenbare situatie was het vertrekpunt voor TBWA en Delhaize om de lijn door te trekken van hun nieuwe stijl in reclamespots met gewone dagdagelijkse taferelen en dialoog. Dit jaar zien we dus geen kerstbomen met hartverwarmende familietaferelen. Wat we wel zien, zijn klanten die in hun Delhaize - oog in oog met zoveel keuze - vertwijfeld naar huis bellen voor extra instructies.

Wélke oesters? Toch maar champagne? En waarom geen tapasavond? Maar sowieso eindigt het goed, want het resultaat op tafel zal perfect zijn. De sfeer, die moet je zelf maar invullen.

In de radiospots horen we hetzelfde verhaal. Topkwaliteit en aantrekkelijke promo’s overtuigen klanten ter plekke (en het thuisfront aan de lijn) om hun aankopen lichtjes bij te sturen. Digitaal en in OOH wordt dezelfde lijn aangehouden: voor de kwaliteit, de promo’s, de keuze, je bubbels, je zalm, die kerstbûche die je nergens anders vindt… voor je feest moet je bij Delhaize zijn!

CREDITS

AGENCY: TBWA\Belgium

CLIENT: Delhaize

Aude Mayence, Isabel Broes, Nadine Kienen, Sara Holbrecht, Sara Moles Gonzalez, Annelore Van Hove

CAMPAIGN TITLE:

VOOR JE FEEST MOET JE BIJ DELHAIZE ZIJN

VOS FÊTES, C’EST TOUJOURS CHEZ DELHAIZE

CREATIVE DIRECTOR: Frank Marinus, Jeroen Bostoen

BRAND CREATIVE TEAM: Stijn Klaver, Chiara De Decker, Stefan Dias, Yannick Pringels, Alex Ameye, Ymke Smets, Sandrine Rozenberg, Florence Francois, Inge Bracke, Chloe Rouffart, Carole-Anne Verlende,

DIGITAL CREATIVE TEAM: Inge Bracke, Chloe Rouffart, Carole-Anne Verlende

COPYWRITING: Chiara De Decker, Stefan Dias, Yannick Pringels, Tiffany Van Den Abeele, Sarah Pierrequin, Manu De Wit

ACCOUNT TEAM: Marieke Michils, Nathalie Thollebeek, Marjorie Paquet, Laure Ghekiere, Louise Dutron, Naomi Goossens

STRATEGY: Bert Denis, Kristof Janssens, Dorien Mathijssen, Jolien Van Heyste

 INTEGRATED BRAND STRATEGIST: Dorien Mathijssen, Jolien Van Heyste

TRAFFIC: Elien Cardon, Christine Lips

DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin

RETOUCHES: Marianne Gualtieri

DTP: Marianne Gualtieri, Lea Leborgne, Patrizia Secci, Axel Nedee, Bert Geurs

PRINT PRODUCTION: Michel Prairial

DIGITAL PRODUCTION: MAKE 

Projectmanagement Team: Stijn Punie, Laura Paulus, Ken Kools

Online production: Wim Van Loon, Béatrice Bouuaert, Matthias Deruddere, Annelies Eskens, Olivier Berger, Benjamin Eelbode

 HEAD OF AV PRODUCTION MAKE: Mieke Vandewalle

AGENCY PRODUCER: Lore Desmet

PRODUCTION COMPANY:  MAKE

Producer: Shana Duprez

Regisseur: Wim Geudens

DOP:  Piet Deyaert

Food: Studio Wauters

POST-PRODUCTION COMPANY:  MAKE

Post-producer: Leslie Verbist / Sofie Gebruers

Offline: Robin De Wachter

Online: Pierre Mailly

Grading: Kene Illegems

Sound: Gwenn Nicolay / Nicolas Van Ruysevelt

SOCIALS PRODUCTION COMPANY: MAKE

Post-producer: Sofie Gebruers

Online: Pierre Mailly

Sound: Nicolas Van Ruysevelt

RADIO PRODUCTION: MAKE

Producer: Raf Cyran

Sound: Gwenn Nicolay & Jan Pollet

PHOTO PRODUCTION: MAKE

Food photography: Studio Wauters

MEDIA AGENCY: MindShare

MEDIA PLANNERS: Claudia Pacitti, Laura Monteleone, Stéphanie Van Geit, Macha Derine