Voor Ogilvy Social.Lab en Actiris begint het bij de juiste vraag

Crea / News

Rekrutering, vorming, premies... Op verschillende vlakken worden de Brusselse werkgevers geconfronteerd met nieuwe uitdagingen na de coronacrisis. Actiris schakelde Ogilvy Social.Lab in om werkgevers te stimuleren om deel te nemen aan een grote enquête die hun belangrijkste HR-uitdagingen moet identificeren. Zo kan het zijn diensten in de toekomst nog beter afstemmen op de noden van de werkgevers.

Om dit te ondersteunen heeft Ogilvy Social.Lab een campagne ontworpen die gericht is op werkgevers en hun uitdagingen, met onder andere testimonials op Facebook, Instagram en LinkedIn en daarnaast ook bannering en print.

 
 
 
 
 
Dit bericht op Instagram bekijken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Actiris (@actiris.brussels)

Tegelijk loopt sinds eind september ook de derde wave van een gemeenschappelijke campagne van Actiris en VDAB: “Een job, c’est aussi un job”. Deze campagne richt zich tot Franstalige Brusselse werkzoekenden en nodigt ze uit om ook in de Brusselse rand te solliciteren. Onderdeel van deze wave is een straatactivatie met een koffietruck. Franstalige Brusselse werkzoekenden die hun koffie in het Nederlands bestellen, krijgen die gratis. Een ongedwongen en creatieve manier om eraan te herinneren dat de taalbarrière makkelijk te overwinnen is, als men de voordelen ervan inziet. Deze activatie wordt ondersteund door influencers en ook de samenwerking met Pablo Andres, ambassadeur van de campagne, loopt verder tijdens de hele duur van de campagne.

 
 
 
 
 
Dit bericht op Instagram bekijken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Actiris (@actiris.brussels)

Deze derde wave loopt tot eind december op Facebook, Instagram, YouTube, bannering en... op de hoek van uw straat!

Credits

Agency: Ogilvy Social.lab

  • Account team: Petra Steenput, Sara Moles Gonzalez
  • Chief Grow Officer: Christophe Crasselts
  • Creative Director: Gregory Ginterdaele
  • Copywriting : Léa Mendelbaum, Sophie Bayet
  • Art Director : Antoinette Ribas, Eva Kumpen
  • Strategy : Julie Frederickx, Emmanuel van den Brule
  • Social Media : Mathieu De Moor, Camille Goretti, Marine De Decker, Yasmine Ghazouane
  • Design : Xavier Vanderplancke, Sadaf Naqui
  • Website : Antoine Snyers
  • Influence: Stefan Bisoux, Douglas Scraeyen

Klant: Actiris

  • Jordi De Beule
  • Anthony Botta
  • Gilles Mignolet
  • Maaike Van Wemmel

Klant: VDAB

  • Hans Maenhout
  • Natalia Paridaens