De Vlaamse Regulator voor de Media alias de VRM heeft VTM, Vier en Vitaya respectievelijk voor 10.000, 5.000 en 2.000 euro beboet omdat ze sponsorboodschappen uitzonden die in strijd waren met de regelgeving van het mediadecreet.
De VRM controleerde op 20 februari en 2 maart de uitzendingen van Vlaamse televisiezenders waaronder Vier, VTM en Vitaya. Daarbij noteerde de Vlaamse regulator inbreuken op het Vlaamse mediadecreet inzake sponsoring. "Aangezien sponsoring een vorm van commerciële communicatie is, mag een sponsorvermelding promotionele elementen bevatten," verklaart de VRM in zijn communiqué. "Een sponsorvermelding mag echter geenszins aanzetten tot consumptie. Dit blijkt bij de desbetreffende sponsorboodschappen wel het geval te zijn."

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]




