Vrouwen mogen lullen en mannen kunnen tetteren

Crea / News

w450h300zcCq85_Genderklik_be_TrafikGrafic1Roze is voor meisjes. Blauw is voor jongens. Meisjes spelen met poppen. Jongens ravotten. Onbewust - en onterecht - linken we bepaalde eigenschappen, normen en verwachtingen aan mannen of vrouwen. En net met dat hokjesdenken wil Genderklik.be, een initiatief van de Vlaamse overheid, komaf maken.

© Pulpzusje

© Pulpzusje


Vlaams minister voor Gelijke Kansen Liesbeth Homans wil het thema gender - dat vaak nog onbegrepen is - tastbaar maken bij verschillende generaties en lagen van de bevolking. Want mannen mogen ook tetteren en vrouwen kunnen ook lullen.
©TrafikGrafik

©TrafikGrafik


w450h300zcCq85_Genderklik_Koelkastmuziek2w450h300zcCq85_Genderklik_Koelkastmuziek1 w450h300zcCq85_Genderklik_Koelkastmuziek10 De communicatiestrategie van deze campagne kreeg vorm dankzij kant13, in nauwe samenwerking met RoSa vzw, die tekende voor contentcreatie. Walkie Talkie staat in voor de pers- en influencerrelaties en de campagne-illustraties zijn van de hand van Pulpzusje. Digital 54 bouwde de website.w450h300zcCq85_Genderklik_Koelkastmuziek7
De campagne werd in samenwerking met TrafikGrafik ondersteund door een animatiefilmpje en multimediajournaliste Greet Brauwers producete de videoportretten.w450h300zcCq85_Genderklik_Koelkastmuziek6