Geven vrouwen slechte cadeaus?
![Wat mannen echt willen B+D infographic[1] (1)](https://s3.eu-west-3.amazonaws.com/pub.be/2016/11/Wat-mannen-echt-willen-BD-infographic1-1-1-1024x1024.jpg)
Hoewel 8 op de 10 vrouwen denkt dat ze er altijd in slaagt om het ideale cadeau voor haar partner te kopen, slaan ze vaak de plank mis. 35% van de mannen krijgt namelijk regelmatig een cadeau van zijn echtgenote waar hij niet op zit te wachten. In dat geval verbergt maar liefst 60% de teleurstelling voor zijn vrouw. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Black+Decker onder 500 mannen en vrouwen in Nederland en België in het kader van de ‘Wat hij echt wil’-campagne.
Mannen krijgen vaak een cadeau dat ze liever zouden ruilen. Bijna de helft heeft zelfs weleens een cadeau gekregen van zijn vrouw dat volledig de plank missloeg. Toch houden ze in dat geval hun mond tegen hun partner. Zo’n 40% probeert de teleurstelling te verbergen en bijna 20% doet zelfs alsof het een fantastisch geschenk is. Met alle gevolgen van dien: na een lange zoektocht naar de perfecte verrassing, blijven de cadeaus ongebruikt in de kast liggen. De oplossing is simpel: bijna 60% van de mannen zou zijn partner het liefst vertellen wat hij echt wil. En wat blijkt? 41% van de vrouwen weet ook het liefst van tevoren wat hij echt wil hebben. Kortom: betere communicatie voorkomt een hoop gedoe.
Maar waar worden mannen dan echt blij van? Bijna de helft van de mannen krijgt het liefst een uitstapje cadeau en een kwart kiest voor elektrisch gereedschap. Ook vroeg Black+Decker mannen naar de beste- en slechtste cadeaus die ze de afgelopen jaren hebben gekregen van hun vrouw. Een greep uit de meest opvallende antwoorden:
Wat hij echt wil | Wat hij echt niet wil |
Ritje in een Ferrari | Pannenset |
Barbecue | Vieze aftershave |
Boormachine | Sokken |
Whisky | Kaarsenhouder |
Tickets voor een concert | Tickets voor een musical |
Black+Decker helpt mannen en vrouwen een handje met hun nieuwe campagne ‘Wat hij echt wil’. Op www.wathijechtwil.nl komen vrouwen er via een test achter hoe goed ze hun partner echt kennen. De mannen worden aangespoord om het hun partner makkelijker te maken door via de website een hint te geven.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]