VRT Creative laat artiesten ontdekken dat ze niét in De Tijdloze Canon staan

4schools / Crea / News

Marilyn Manson die het podium kort en klein slaat, Harry Styles die tijdens een optreden z’n tranen de vrije loop laat, Lady Gaga die haar middelvinger opsteekt of Lily Allen die ‘Fuck you very very much’ zingt… Het zijn maar een paar van de reacties van artiesten als ze ontdekken dat ze niét in De Tijdloze Canon staan. Of toch volgens de nieuwe campagne van VRT Creative, die iedereen uitnodigt om te ontdekken wie het dan wél haalde.

Er bestaan al heel wat lijstjes met de beste nummers of strafste platen, maar De Tijdloze Canon is de ultieme lijst met de 150 artiesten die hun stempel drukten op de pop- en rockgeschiedenis. Verzameld in een prachtig koffietafelboek én in een week radio, van 3 tot 7 november. Een prestigieuze lijst, waar enkel de strafste artiesten van de laatste 70 jaar in staan. Wat natuurlijk ook betekent dat heel wat topartiesten onvermijdelijk uit de boot vallen. En die zijn daar niet blij mee… 

“We werken met bestaand materiaal, maar geven het door deze nieuwe context een andere, grappige betekenis. Tegelijk blijven we zo heel dicht bij de essentie van ons merk: tijdloze artiesten en hun muziek,” vertelt Floris Nieuwdorp, brand manager audio & radio bij VRT.

De campagne loopt op tv, radio, print en social. De Tijdloze Canon ontdek je op de radio van 3 tot 7 november én in de boekhandel.  

Credits

Brand: VRT - De Tijdloze

Client: Jan Van Biesen, Floris Nieuwdorp, Anke Boers

Agency: VRT Creative

Creatives: Olaf Meuleman, Johan Van Oeckel

CD: Lieven Van Overbeke

Account: Ine Mannaerts, Virginie Hayet

Production company: VRT Creative

Post producer: Birgit d'Hont

Sound design video: Casper Hendriks

Radio: Radiospotcel VRT - Producers: Stijn Vandeputte, Alexander Wuytjens

Redactie De Tijdloze: Marie Devogelaere, Jan Van Biesen

Social video's: Maarten Dascotte