VRT en Lucy lanceren VRT MAX

Tijdens de najaarspresentatie van VRT stelde de openbare omroep de vernieuwde VRT voor met een merkfilm van de hand van Lucy. Na dit eerste wapenfeit bouwde Lucy verder op dezelfde strategie om VRT MAX te lanceren. Hiervoor ontwikkelde het bureau een 360°-campagne die VRT MAX positioneert als dé kijk- en luisterbestemming van VRT. Dit past binnen de nieuwe merkstrategie waarbij het moedermerk VRT geschraagd wordt door twee sterke submerken: VRT NWS voor nieuws en duiding en VRT MAX als centraal platform voor alle video- en audiocontent van VRT.
“In VRT MAX vind je al het beste van VRT. En dat is echt heel, heel veel. Van spannende films, docu’s, unieke series, kinderprogramma’s, nieuws en duiding tot een zeer uitgebreid aanbod podcasts en live radio. Die veelheid, die rijkdom van VRT MAX wist Lucy alvast krachtig te vatten in de baseline ‘Daar zit meer in’,” vertelt Bette Van den Briel, brand manager van VRT MAX.
Jan Sidgwick, design director bij Lucy, pikt daarop in: “Die veelheid hebben we ook gevisualiseerd met een ‘swirl’, een soort slang van content. Deze compositie gebruiken we in alle uitingen, zowel statisch als geanimeerd, voor bijvoorbeeld social videos.”
Het 3D motion design van de campagne werd in-house gemaakt. “De branding letterlijk in beweging en tot leven brengen was een uitdaging, maar het resultaat mag er zijn.”
De rode draad in de campagne is de clash van de meest uiteenlopende genres en reeksen. En dat levert verrassende combinaties op. Zo huppelt het iconische Tik Tak-mannetje binnen tijdens een opnamesessie van The Stones. Sociaal Incapable Michiel gaat naakt in Bathroom stories. En de moordlustige psychopate Villanelle uit Killing Eve wordt door Maaike Cafmeyer (aka Chantal) aangesproken als ‘zatte fles’. In de radiospots heeft David Attenborough het over een bijzondere vogel die de songs van Arctic Monkeys imiteert. En blijkt Tinne uit Dertigers zwanger van… een gekke olifant met een lange slurf. Ook de print en online ads spelen in op het brede aanbod van VRT MAX.
Credits
Brand: VRT
Clients: Bette Van den Briel, Michèle Valkenborghs, Elisabeth Roelandt, Tom Peeters
Brand design: Saffron, Ken De Keyser, Fabio Verhelst
Agency: Lucy
Creative Director: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy
Strategy: Eline Goethals
Creatives: Yves Van Hacht & Ruben De Praetere, Iwein Vandevyver
Account Director: Thomas Vuerinckx
Account Manager: Sofie Hoorens
Head of Design: Jan Sidgwick
Graphic Design: Jan Sidgwick, Samuel Allemand
Motion & 3D: Jan Sidgwick
DTP: Samuel Allemand
TVC production: Wenneker.be
Director: Kurt De Leijer
Producer: Mirjam De Vreese
Executive Producer: Mathias Kerner
Post-Producer: Mirjam De Vreese
Sound post production: Sonhouse
Radio production: VRT Spotcel
Sound Engineers: Alain Ryckman, Klaas Beheydt, Patrick Cobbaert
Talents: Maaike Cafmeyer, Dieter Coppens, Kevin Van Den Bosch, Tom Borremans aka Sociaal Incapable Michiel
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]