VSV en Bonka Circus geven fietsgebruik een duwtje in de rug

Naar de bakker, je school of het werk met de fiets rij je altijd met de ramen open. Fietsen is ook goed voor je humeur, je gezondheid, je portemonnee, je stresslevel én je haarvolume. ‘Fiets.’ is een campagne van de VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) die het fietsgebruik voor functionele verplaatsingen een duwtje in de rug geeft. Bonka Circus bedacht niet alleen de campagne, maar ontwikkelde ook de naam, het logo en de huisstijl van De Grote Versnelling.
De vele voordelen van het fietsen worden gecommuniceerd in geestige headlines, zoals bijvoorbeeld “Je ouders ver van de schoolpoort houden? Fiets.” of “Even strakke billen krijgen als je pistolets? Fiets.” Deze worden ingezet in baanaffiches, wildpostering in alle Vlaamse steden, broodzakken en digitale media. Op die manier kunnen specifieke doelgroepen bereikt worden met telkens een specifieke en relevante boodschap.
“De ambitie is om tegen 2025 het aandeel van de fiets bij functionele verplaatsingen te verhogen tot 20 procent,” zegt Eddy Klynen, directeur van de VSV. “De Grote Versnelling is niet enkel een communicatieproject maar ook een samenwerking tussen de Vlaamse overheid, provincies, steden en gemeenten om het fietsbeleid in een stroomversnelling te brengen. Dat gebeurt met Fietsdeals: concrete projecten om knelpunten op te lossen en zo het fietsen aantrekkelijker en veiliger te maken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een fietsostrade, het plaatsen van extra fietsstallingen of het realiseren van veilige fietsoversteekplaatsen.”
Credits
Klant: VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde)
Klant contact: Eddy Klynen, Ingrid Geeraerd, Werner De Dobbeleer, Nele Bollen, Stijn Dhondt, Tini De Smedt
Creatief Directeur: Bart Gielen
Creative Team: Eva De Jonckheere, Catherine Hermans, Cedric Trefois
Content Creative: Marnicq Mengels
Design: Gilles Valkenborg
Strategisch Planner: Marie Nackaerts
Client Service Director: Julie Proesmans
Account Manager: Raisa Vanvoorden
Fotograaf: Daniil Lavrovski
Productie: Bounce Rocks
Print Media: Rapid Media (Broodzakken, Wildpostering)
Social Media Campaign: We Are Digital
PR: Walkie Talkie
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]