VSV en Bonka Circus ‘Kijken Kijken om elke motorrijder te zien’

De lente is weer in het land en dat betekent meer motorrijders op de baan. Die zijn niet altijd even zichtbaar, maar wel een stuk kwetsbaarder dan automobilisten. Daarom lanceren de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) en Bonka Circus een nieuwe campagne die dubbele aandacht vraagt voor die motorrijders: ‘Kijken Kijken om elke motorrijder te zien’. In de campagne roepen familie en vrienden van motorrijders op om te Kijken Kijken voor hun geliefde. Instagram- en YouTube-gezicht Average Rob steunt de campagne.
‘Kijken Kijken’ betekent niet meer dan twee keer kijken: voor je een maneuver uitvoert, goed rond je kijken, door je ruiten en in je spiegels. Om vervolgens, nét voor je je maneuver inzet, nog eens goed te kijken of er écht geen motorrijder nadert. Het trucje werd enkele jaren geleden gelanceerd door Bonka Circus en de VSV en wordt in de nieuwe campagne opnieuw naar voor geschoven als dé manier om elke motorrijder te zien in het verkeer.
“Terwijl heel wat motorrijders staan te popelen om opnieuw de baan op te kunnen met hun favoriete voertuig, houden heel wat familie en vrienden hun hart vast. Een geliefde die met de motor rijdt zorgt altijd wel voor een beetje ongerustheid,” vertelt Jesse Vanophalvens, creatief directeur bij Bonka Circus. “Daarom besloten we om onze oproep net te laten vertrekken vanuit familie en vrienden van motorrijders: Kijken Kijken om elke motorrijder te zien, ook mijn kameraad, man, papa, dochter,...”
Average Rob gaat Kijken Kijken voor zijn broer Charles
In een online video volgen we niemand minder dan YouTube- en Instagram-legende Average Rob die belooft te Kijken Kijken voor zijn broer Charles. Hij legt het Kijken Kijken-trucje uit op de meest noodzakelijke verkeerssituaties waar hij ‘heel toevallig’ telkens zijn broer ziet in het verkeer. Samen roepen ze iedereen op om ook te Kijken Kijken.
7 baanaffiches, 7 verschillende relaties
Daarnaast bestaat de campagne uit 7 verschillende baanaffiches die gedurende de hele maand april te zien zullen zijn langs de Vlaamse wegen. Daarin roept telkens een ander familielid op om te Kijken Kijken voor elke motorrijder, en vooral ook voor hun geliefde.
Een intensieve radio-partnership
De campagne wordt redactioneel ondersteund aan de hand van een intensieve partnership met radiozenders StuBru en Top Radio. In FAQDA zal Flo Windey samen met enkele motorrijders en hun geliefden dieper ingaan op het Kijken Kijken-trucje. Zij gaat ook elke dag langs bij Eva & Max om alle luisteraars op te roepen om te Kijken Kijken. Op Top Radio kunnen luisteraars zelf Kijken Kijken-verzoekjes insturen, waarbij ze vragen te Kijken Kijken voor een geliefde motorrijder die op dat moment op de baan is. De campagne loopt van 5 april tot 30 april.
Credits
Klant: VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde)
Klant contact: Eddy Klynen, Ingrid Geeraerd, Werner De Dobbeleer, Nele Bollen, Stijn Dhondt, Tini De Smedt
Creatief Directeur: Jesse Vanophalvens
Strategisch Directeur: Peter Verbiest
Creative Team: Patrick Van Haperen, Raphael Kamp, Willem De Geyndt, Tony Naudts-Ducène
Content Creative: Marnicq Mengels
Account Manager: Kristof Debacker, Raisa Vanvoorden
Junior Account: Noor Al-Bender
Client Service Director: Julie Proesmans
Design: Gilles Valkenborg
Fotograaf: Jimmy Kets
Productie: Average Rob
Radio: StuBru, Top Radio, Qmusic
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]