Ongeveer de helft van de Vlaamse automobilisten geeft toe wel eens een bericht te lezen tijdens het rijden. En maar liefst 8 op de 10 Vlamingen wil minder gsm’en achter het stuur. Om hen daarbij te helpen bedacht Bonka Circus een vervolgcampagne op de automodus-campagne van vorig jaar. Dit jaar liet het Leuvense bureau de oproep vertrekken vanuit alle telecomproviders. Zo verzamelden ze alle CEO’s voor een duidelijke boodschap: “Wees zo smart als je phone. Ga in automodus vóór je rijdt.”
“Vorig jaar lanceerden we de term ‘automodus’ en dit jaar willen we die nog verder installeren”, vertelt Vincent Jansen, creatief directeur bij Bonka Circus. “Door de telecomproviders – en meer nog: hun CEO’s – te laten oproepen om de smartphone eens niet te gebruiken, geven we écht een krachtig signaal. En het is meer dan louter een signaal, want de providers tekenen ook zelf het automodus-charter en zetten de eigen kanalen in om elk in hun eigen gekende stijl op te roepen om steeds in automodus te rijden.”
6 telecomproviders, 4 CEO’s, 1 boodschap
De boodschap op die baanaffiches wordt ondersteund door een video waarin alle CEO’s samen beloven om steeds in automodus te rijden. Bovendien roepen ze alle smartphonegebruikers op om hetzelfde te doen. Want elke seconde die je op je smartphone kijkt, is een seconde te veel. De video sluit af met de toepasselijke lijn: Wees zo smart als je phone. Ga in automodus vóór je rijdt.
Die lijn loopt ook als rode draad door de hele campagne. In radio, op social, op tankpistolen, in POS en andere kanalen van telecomproviders komen we meer te weten over de verschillende ‘automodi’: Smartphone op stil, op ‘niet storen’ of buiten handbereik.
Automodus-jingle als prikkel tot gedragsverandering
De radiospots worden ondersteund door een automodus-jingle op de tonen van 'Falco - Rock Me Amadeus'. Op deze manier installeren we een auditieve prikkel, die je je bijzonder snel eigen maakt. Zodat mensen er nog gemakkelijker aan denken om in automodus te gaan als ze achter het stuur kruipen.
https://www.youtube.com/watch?v=IPHvqJd8_6U
Credits:
Client: VSV- Vlaamse Stichting Verkeerskunde - Client contact: Werner Dedobbeleer, Nele Bollen, Stijn Dhondt - Strategisch directeur: Peter Verbiest - Creatief Directeur: Vinne Jansen - Creative team: Jesse Vanophalvens (Copy), Simon Willems (Art Director) - Account manager: Julie Proesmans - Project manager: Kristof Debacker - Design: Stijn Van Doorslaer - Reporter: Stijn Van Hemelrijck - Montage: Medialife - Audio: Sonhouse - DTP: Karandassche - Social: SoBuzzy - PR: LEWIS
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]