Vuistje, dikken duim! Gebalde biceps!

Mobile Vikings

Crea / News

Mobile Vikings 2Mobile Vikings is altijd een trendsetter geweest. Dikken duim. Na het veroveren van de markt met herlaadkaarten, komt Mobile Vikings nu op de proppen met nieuwe abonnementen. Abonnementen waarbij -zoals altijd bij Mobile Vikings- de focus ligt op mobiele data. Handjes in de lucht. En die focus gaat ver, want Mobile Vikings neemt als eerste operator ter wereld officieel afscheid van bellen. Mannetje met wijd open mond. Hoe? Alle ongebruikte belminuten van deze maand worden automatisch omgezet in extra mobiele data voor volgende maand. Dus hoe minder je belt, hoe meer je kan surfen, facebooken, twitteren, snapchatten en emoji’s sturen. Vuistje!

Mobile Vikings 4 Deze nieuwe manieren van communiceren duwen bellen langzaam maar zeker van zijn troon. Want laat ons eerlijk zijn: de verschillende lagen en betekenissen die één emoji bevat, kan je nooit al bellend duidelijk maken. Mannetje met knipoog. En dat is wat mortierbrigade duidelijk maakt in de nieuwe campagne op radio, tv, affiche, print en online. We zien en horen hoe bellers hun emotie in een real life emoji proberen te vatten, visueel en tekstueel. Het zorgt voor grappige beelden, absurde dialogen, pijnlijke stiltes en vooral veel misverstanden. We kunnen dus besluiten: “bellen is gedaan, emoji’s sturen en gaan!”  zonnebril!

Mobile Vikings

De films werden gedraaid door In Case of Fire en topper Sven Super, een veel bekroond regisseur uit Nederland.

Knipoog

Scream

Stoom

Zoen

Traantjes

 

Credits

Advertiser: Mobile Vikings

Client: Aurelie Bemelmans, Calogero Macaluso

Agency: mortierbrigade

Creative directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster

Creative team: Kwint De Meyer, Willem De Wachter

Agency producer: Eline Rousseau

TV production: In Case Of Fire

TV director: Sven Super

TV producer: Arjan Oosterveer

TV postproduction: The Compound

Photographer: Jasper Zwartjes

Sound production: Geluidshuis

DTP: Vito Latorrata