Waar we deze week, en eigenlijk het hele voorjaar, naar uitkijken? De Aalsterse start-up Appiness, het bedrijf achter de app Spott, zet samen met VRT een pilootproject verder om de kijkers te laten interageren met de inhoud van hun favoriete uitzendingen. VRT wil hiermee een jongere doelgroep bereiken, alsook de impact van een interactieve kijkervaring onderzoeken. Als publiek omroep vervult VRT hiermee haar opdracht met het ondersteunen van een unieke innovatie in Vlaanderen.
De technologie werd in oktober 2016 gelanceerd samen met RTL en Medialaan. Dit leverde tot nu toe 115.000 downloads op. Eerder al werd bij VRT getest met Dagelijkse Kost en Thuis, deze programma's lopen nog steeds door. Voortaan zullen kijkers ook dichter dan ooit komen te staan bij hun favoriete personages uit programma’s als Beau Séjour (vanaf nu), Reizen Waes (vanaf 29 januari) en de humoristische feelgood-reeks Zie Mij Graag (vanaf 21 februari).
Daarnaast wil de openbare zender bestuderen of het gebruik van de technologie de drempel om te doneren voor een goed doel kan verlagen. Hiervoor zal Spott, ten voordele van Kom Op Tegen Kanker, de grote liveshow in april interactief maken. Peter Claes, algemeen directeur Media & Productie VRT: “In de beheersovereenkomst geeft de Vlaamse regering de opdracht om kansen te geven aan jonge Vlaamse startups. VRT wil een lerende organisatie zijn, en wij laten ons graag inspireren. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar de extra waarde die Spott zal brengen in de liveshow ten voordele van Kom Op Tegen Kanker."
Spott creëert een geheel nieuwe kijkervaring door online inspiratie te koppelen aan televisie kijken. De Eén kijkers zijn voortaan in staat producten, merken en personages uit bepaalde VRT programma's te ontdekken. De inspiratie aangeboden door televisie, was nog nooit zo groot. "Spott is een inspiratieplatform dat je toelaat te interageren met jouw favoriete programma’s, hierdoor weet je niet alleen wat jouw favoriete acteur of actrice aanheeft maar ook waar je het kan kopen," zegt Jonas De Cooman, co-CEO van Spott.
Dagelijkse Kost
Voortaan zal Jeroen Meus de fans van Dagelijkse Kost op interactieve wijze kunnen inspireren. Zo zullen onder meer het keukengerei van Le Creuset, de kledij van Scotch en Soda en de recepten die te zien zijn op het scherm interactief gemaakt worden. Het gerecht dat je zopas zag op televisie, kan je met Spott in een mum van tijd thuis zelf uitproberen.
Thuis
VRT-medewerkers kregen elke week tientallen vragen omtrent de kledij van de Thuis-acteurs. Vanaf nu zal Thuis onmiddellijk inspiratie op jouw smartphone voorzien. Elke weekdag kunnen de kijkers zich laten meeslepen in de levens -en kledingstijl van de Thuis-acteurs. Wil de gebruiker hetzelfde schilderij als in het huis van Judith? Of heeft deze eerder interesse in de koelkast die te zien is in de Frens? Of misschien wil deze absoluut dezelfde 'Girly Lumberjack' look als Olivia? Spott brengt alle relevante items voor hen naar voren.
Beau Séjour
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]