Waar staat PUB in 2021?

Media / News

PUB is 45 en dook de voorbije weken in de kelders van de media- en reclamesector. Maar waar staat PUB anno 2021?

Eén ding is zeker: zonder PUB – dat begon als Pub – zou dit vak er helemaal anders hebben uitgezien. Eigen lof stinkt (een beetje), maar het is wat het is: dit magazine stond (mee) aan de basis van de Creative Belgium Awards, de Effie Awards, de Advertiser Personality of the Year, de Topspots en Orbit, om maar enkele dingen te noemen. Empathie (voor het vak en de mensen die dit vak bevolken), zin voor initiatief en een onverdroten enthousiasme hebben PUB – wat sinds 2010 staat voor People Unified Around Brands – gemaakt tot wat het is: uw gezel in goede en kwade dagen.
 
PUB heeft zichzelf in die 45 een paar keer moeten heruitvinden. En het magazine ging mee met zijn tijd. Van een krantje in zwart en wit tot een veelkleurig magazine met rechte rug, van aanstekelijk enthousiasme tot een professioneel bestierd platform met newsletters (PUBNews en PUB on Saturday), een website (pub.be), een magazine (PUB Magazine, op papier én online uitgegeven) en evenementen (Orbit by PUB en PUB Luxury Experience) en opleidingen (Breakfast Sessions en Take A Break). Het doelpubliek was in de begindagen vooral de reclamebureaus, nu is dat het hele ecosysteem - van studenten tot CEO's - van de communicatie: advertising, media, pr & communicatie, marketing, research en marcomtechnologie. We doen er graag nog eens 45 jaar bij. De eerste afspraak volgt in 2026, wanneer PUB een halve eeuw oud wordt.
 

Meer lezen over de geschiedenis van de Belgische reclamesector? Klik hier!

O ja: bent u al lid van de PUB Community? Neen? Klik dan hier of neem contact op Onze Man in het Veld  voor een abonnement op maat.