Waar was PUB in 2000?

Media / News

PUB is 45 en duikt in de kelders van de media- en reclamesector. Vandaag: het jaar 2000.

Iedereen heeft de millennium bug overleefd. Dat vieren we met een glaasje William Lawson’s, met dank aan McCann Erickson. Internationale faam voor creative director Jean-Luc Walraff, copywriter Philippe Thito, art director Michel Derèse en agency producer Anne Gasia! De filmproductie was in handen van Pix&Motion (Kato Maes en Brigitte Baudine). Haka!

En die millennium bug? Daar hebben enkel toekomstvoorspellers en ICT-bedrijven geld aan verdiend. Het lachen zou hen snel vergaan: de dotcombubbel staat op ontploffen!

Staf Helbig en Dirk Schyvinck (Gemeentekrediet, dat dit jaar Dexia Bank wordt) liggen daar misschien niet wakker van: zij krijgen dit jaar de CCB President's Award!

Voorzitter van de Creative Club of Belgium wordt Jean-Luc Walraff, die Alain Godefroid opvolgt.

De gratis krant Metro wordt gelanceerd in België.


Intussen zijn we in 2021. Bent u al lid van de PUB Community? Neen? Klik dan hier of neem contact op Onze Man in het Veld  voor een abonnement op maat. Want één ding is zeker: zonder PUB – dat begon als Pub – zou dit vak er helemaal anders hebben uitgezien. Eigen lof stinkt (een beetje), maar het is wat het is: dit magazine stond (mee) aan de basis van de Creative Belgium Awards, de Effie Awards, de Advertiser Personality of the Year, de Topspots en Orbit, om maar enkele dingen te noemen. Empathie (voor het vak en de mensen die dit vak bevolken), zin voor initiatief en een onverdroten enthousiasme hebben PUB – wat ondertussen staat voor People Unified Around Brands – gemaakt tot wat het is: uw gezel in goede en kwade dagen.

Meer lezen over de geschiedenis van de Belgische reclamesector? Klik hier!