Waar was PUB in 2015?

Media / News

PUB is 45 en duikt in de kelders van de media- en reclamesector. Vandaag: het jaar 2015.

Na vijf maanden afwezigheid maakt PUB zijn grote comeback! De groep Wolters Kluwer draagt de fakkel over van het merk dat dan al 39 jaar bestaat. Philippe Warzée en Nethys richten TheNewPub op, de nieuwe uitgever van PUB. PUB huist voortaan aan de Leuvensesteenweg in Schaarbeek, niet ver van het Meiserplein. PUB installeert er zich in wat vroeger een tramstation was, in het goede gezelschap van Be tv, VOO en (na enkele maanden ook) Moustique. De eerste weken werkt het team van PUB in alle stilte… Veel medewerkers in het gebouw denken dat het geheimzinnige team bestaat uit McKinsey-consultants! In het team van Philippe Warzée: onder meer Aline Guebels - die voorheen al tot het vaste team van PUB behoorde - en Wim De Mont, die al sinds 2008 op freelancebasis schreef voor PUB Magazine en nu toetreedt tot het vaste team van PUB.

De regie van het vernieuwde PUB wordt toevertrouwd aan Thierry Magerman en Muriel Dressen van Custom Regie, voor de lay-out doet PUB een beroep op Hicseles (dat later wordt herdoopt tot SOL Agency).

De gasten van het CCB-gala in Knokke krijgen de primeur: zij krijgen het eerste nummer van het het hernieuwde PUB Magazine mee naar huis. Maar niet voordat Peter Bossaert (Medialaan) de President's Award op zak steekt. Een Grand Prix is er dit jaar helaas niet.

In september is er de eerste Breakfast Session van PUB. Het onderwerp? Crisiscommunicatie in de voedselwereld!

PUB Breakfast Sessions

Koen Van Impe verlaat Ogilvy België. We zullen hem later terugvonden als CEO van het &KOO-netwerk.

Creative Club of Belgium krijgt een nieuwe naam: Creative Belgium. De awards zullen voortaan de Creative Belgium Awards worden genoemd.

Yves De Voeght van Coca-Cola Services wordt Advertiser Personality of the Year, een onderscheiding uitgereikt door UBA Belgium en PUB.

Intussen zijn we in 2021. Bent u al lid van de PUB Community? Neen? Klik dan hier of neem contact op Onze Man in het Veld  voor een abonnement op maat. Want één ding is zeker: zonder PUB – dat begon als Pub – zou dit vak er helemaal anders hebben uitgezien. Eigen lof stinkt (een beetje), maar het is wat het is: dit magazine stond (mee) aan de basis van de Creative Belgium Awards, de Effie Awards, de Advertiser Personality of the Year, de Topspots en Orbit, om maar enkele dingen te noemen. Empathie (voor het vak en de mensen die dit vak bevolken), zin voor initiatief en een onverdroten enthousiasme hebben PUB – wat ondertussen staat voor People Unified Around Brands – gemaakt tot wat het is: uw gezel in goede en kwade dagen.

Meer lezen over de geschiedenis van de Belgische reclamesector? Klik hier!