PUB is 45 en duikt in de kelders van de media- en reclamesector. Vandaag: het jaar 2017.
Een nieuw jaar, een nieuw creatief bureau: Lucy. Dat is een onafhankelijk bureau, opgericht door Laurent Dochy, Iwein Vandevyver en Jonas De Wit.
Frans Claes, de eerste directeur van Stichting Marketing, overlijdt. Medialaan krijgt een creatief directeur, Davy Parmentier.
De Creative Belgium Awards leveren een President's Award op voor Marc Fauconnier van FamousGrey. DDB Brussels wordt Agency of the Year. En het zijn niet altijd de groten die een Grand Prix naar huis nemen: het Antwerpse Friendship krijgt de Grand Prix Media voor een campagne voor Stad Antwerpen.
De redactie van PUB verhuist in augustus 2017. Van Schaarbeek gaat het naar Sint-Lambrechts-Woluwe, meer bepaald naar de Arianelaan. Naar een gebouw dat bekend is in de sector omdat het tien jaar eerder IP en RTL huisvestte... En na een stage van twee maanden in 2016 is Laetitia Fervaille officieel bij het team gekomen als webmaster.
Op 14 september wordt de Belgian Association of Marketing opgericht, kortweg BAM. De nieuwe organisatie is het resultaat van de fusie van STIMA (voorheen Stichting Marketing), BDMA (Belgian Direct Marketing Association) en IAB Belgium. Koen Van Impe (&KOO) wordt voorzitter.
Greet Wachters verkast van Creative Belgium naar Thomas More hogeschool, Isabel Van den Broeck leidt voortaan in haar eentje Creative Belgium.
In oktober wort Peter Ampe creative partner bij FamousGrey, Patrick Clymans verkast van Duval Guillaume naar De Vloer.
Bij Lijncom wordt Christine Van den Berghe gedelegeerd bestuurder. Gauthier Elslander volgt Tom Van Hoof op als managing director van Initiative.
Intussen zijn we in 2021. Bent u al lid van de PUB Community? Neen? Klik dan hier of neem contact op Onze Man in het Veld voor een abonnement op maat. Want één ding is zeker: zonder PUB – dat begon als Pub – zou dit vak er helemaal anders hebben uitgezien. Eigen lof stinkt (een beetje), maar het is wat het is: dit magazine stond (mee) aan de basis van de Creative Belgium Awards, de Effie Awards, de Advertiser Personality of the Year, de Topspots en Orbit, om maar enkele dingen te noemen. Empathie (voor het vak en de mensen die dit vak bevolken), zin voor initiatief en een onverdroten enthousiasme hebben PUB – wat ondertussen staat voor People Unified Around Brands – gemaakt tot wat het is: uw gezel in goede en kwade dagen.
Meer lezen over de geschiedenis van de Belgische reclamesector? Klik hier!