Waar zitten die beloftevolle mediaplanners?

YMCE

Agenda / Awards / Media / News

YMCEDe Young Media & Channel Expert Awards worden met de steun van de UMA (United Media Agencies) georganiseerd om de inventiviteit en de creativiteit van jonge mediastrategen aan te zwengelen en te promoten. Voor de UMA is het aantrekken en aanmoedigen van jong mediatalent immers een van de prioriteiten in de doelstellingen. De deelname is niet beperkt tot de mediabureaus van de UMA: alle gemotiveerde jonge mediastrategen met maximum drie jaar ervaring in hun functie kunnen deelnemen tot het maximum van 12 teams is bereikt.

De wedstrijddagen verlopen volgens een vast stramien. Tot 10u krijgen de deelnemers een uitgebreide strategische briefing van een tot dan nog geheimgehouden adverteerder. Daarna worden de jonge vakmensen hun teamgenoot per lottrekking toegewezen en gaan ze aan de slag. De opdracht bestaat erin een efficiënte mediastrategie samen te stellen met alle digitale en traditionele kanalen. Het gebruik van radio is daarbij verplicht. Vanaf 16u worden de uitgewerkte mediastrategieën tijdens 12 minuten gepresenteerd aan de YMCE jury, met daarbij ook natuurlijk een vertegenwoordiging van de adverteerder.

De YMCE competitie voor België zal dit jaar plaatsvinden op 15 maart, vanaf 8u45 in de kantoren van Bisnode. Elk team zal er kunnen beschikken over een eigen werkkamer. Vanaf 15u wordt de YMCE-jury er verwacht om kennis te nemen van de briefing van de adverteerder, om vervolgens de presentaties van de teams te evalueren. Voor de organisatie doet de UMA een beroep op 360° Academy.

De awards van Young Media & Channel experts 2017 zullen worden uitgereikt door de mediapartners van de competitie, VAR en IP, tijdens de UMA DAY Best of 2016 van 28 maart in Kinepolis Brussels. Inschrijven kan op http://youngmediachannelexpert.org.