We kennen ze allemaal, de bekende deuntjes in reclamespots die u de rest van de dag blijft neuriën. Aan de hand van 'sonic branding', een nieuwe vorm van marketing, wordt tegenwoordig een volledige geluidsstijl ontwikkeld. Een van de bedrijven die zich daar mee bezighouden, is het jonge Belgische bedrijf Roundhouse. Zij verzorgen vanuit hun opnamestudio's in Sint-Denijs-Westrem de sound identity van diverse nationale merken, van Stievie, Napoleon Games, Child Focus en Corona Direct tot zelfs de serie Bevergem, waarbij werd uitgespit hoe het fictieve dorp en z’n begingeneriek zou gaan klinken.
Merken staan vandaag trouwens opvallend vaker stil bij hun geluidsstrategie. De afgelopen twee jaar is natural sensing - de (her)waardering van de senses naast het visuele - een trend waarrond Tom Palmaerts (Trendwolves) nauw alle nieuwigheden opvolgt. "De voorbije decennia is het accent gelegd op de visuele cultuur, maar audio en geur zijn primaire impulsen die mensen krijgen. Op basis van geluid en geur worden onbewuste beslissingen genomen, als je daar nog kleur aan toevoegt dan heb je een machtig instrument om mensen onbewust te leiden," licht Palmaerts toe.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]