Waarom mengt De Vloer cocaïne met vol-au-vent?

Crea / News

Toegegeven, het klinkt als een wansmakelijke practical joke. Gelukkig richt het antwoord ietwat minder schade aan in de hersenen. Gazet van Antwerpen haalde recent De Vloer aan boord als communicatiebureau en lanceert meteen een eerste campagne met een reeks vragen die net zo prikkelend zijn als degene boven dit artikel.

“We zijn teruggegaan naar de essentie van hoe een krant lezers aantrekt: met straffe koppen. Door hierbij het ‘grote nieuws’ te koppelen aan gebeurtenissen in de regio Antwerpen creëren we een eigen tone-of-voice voor GVA,” aldus Geert Verdonck, creatief directeur.

“Het idee betrekt ook de redactie, vertaalt zich moeiteloos naar digitaal en biedt de mogelijkheid om mee te surfen op de snelheid van het nieuws. Bovendien toont het heel duidelijk aan dat regionaal nieuws geen klein nieuws is, maar – voor wie in Antwerpen woont – misschien wel net het belangrijkste nieuws ter wereld,” vult Annelies Paredaens van GVA aan.

De campagne bestaat uit televisie- en radiospots, (D)OOH, print, digital en korting op de vol-au-vent in de cafetaria van Mediahuis.

Credits

Client: Gazet van Antwerpen
Contacts: Annelies Paredaens, Eddy Vleminx
Agency: De Vloer
Creative Director: Geert Verdonck, Johan Roelandt
Creative Team: Matthias De Smet & Ivo Mertens
Account: Kwinten Scheepers
Design Team: Tuan Phan, Tom De Vriendt
Strategic Director: Dorien Mathijssen
Production company: MAKE
Producer: tante ‘trien, Leslie Verbist