Waarom mengt De Vloer cocaïne met vol-au-vent?

Toegegeven, het klinkt als een wansmakelijke practical joke. Gelukkig richt het antwoord ietwat minder schade aan in de hersenen. Gazet van Antwerpen haalde recent De Vloer aan boord als communicatiebureau en lanceert meteen een eerste campagne met een reeks vragen die net zo prikkelend zijn als degene boven dit artikel.
“We zijn teruggegaan naar de essentie van hoe een krant lezers aantrekt: met straffe koppen. Door hierbij het ‘grote nieuws’ te koppelen aan gebeurtenissen in de regio Antwerpen creëren we een eigen tone-of-voice voor GVA,” aldus Geert Verdonck, creatief directeur.
“Het idee betrekt ook de redactie, vertaalt zich moeiteloos naar digitaal en biedt de mogelijkheid om mee te surfen op de snelheid van het nieuws. Bovendien toont het heel duidelijk aan dat regionaal nieuws geen klein nieuws is, maar – voor wie in Antwerpen woont – misschien wel net het belangrijkste nieuws ter wereld,” vult Annelies Paredaens van GVA aan.
De campagne bestaat uit televisie- en radiospots, (D)OOH, print, digital en korting op de vol-au-vent in de cafetaria van Mediahuis.
Credits
Client: Gazet van Antwerpen
Contacts: Annelies Paredaens, Eddy Vleminx
Agency: De Vloer
Creative Director: Geert Verdonck, Johan Roelandt
Creative Team: Matthias De Smet & Ivo Mertens
Account: Kwinten Scheepers
Design Team: Tuan Phan, Tom De Vriendt
Strategic Director: Dorien Mathijssen
Production company: MAKE
Producer: tante ‘trien, Leslie Verbist
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]