Waarom oppassen voor ‘verblijftijd’ als KPI?

Op het vlak van contentmarketing bestaan er tal van KPI’s waarmee men de doeltreffendheid van zijn strategie kan toetsen. Het begrip ‘verblijftijd’ is vaak een van de prestatie-indicatoren die door marketeers van dichtbij wordt opgevolgd. Reden genoeg om eens te kijken hoe Google Analytics de ‘verblijftijd’ (Time on page) definieert:
“Aantal seconden dat een gebruiker doorbrengt op een bepaalde pagina. Om dat aantal te bepalen, moet men de eerste tijd die wordt doorgebracht op een bepaalde pagina aftrekken van de verblijftijd op de volgende pagina. Deze berekening wordt echter niet toegepast voor de laatste pagina (exit page)”.
Het eerste deel van deze definitie is wel tamelijk voor de hand liggend, maar de laatste zin verdient wat meer aandacht …
Het vervolg leest u hier.
---
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]