Op het vlak van contentmarketing bestaan er tal van KPI’s waarmee men de doeltreffendheid van zijn strategie kan toetsen. Het begrip ‘verblijftijd’ is vaak een van de prestatie-indicatoren die door marketeers van dichtbij wordt opgevolgd. Reden genoeg om eens te kijken hoe Google Analytics de ‘verblijftijd’ (Time on page) definieert:
“Aantal seconden dat een gebruiker doorbrengt op een bepaalde pagina. Om dat aantal te bepalen, moet men de eerste tijd die wordt doorgebracht op een bepaalde pagina aftrekken van de verblijftijd op de volgende pagina. Deze berekening wordt echter niet toegepast voor de laatste pagina (exit page)”.
Het eerste deel van deze definitie is wel tamelijk voor de hand liggend, maar de laatste zin verdient wat meer aandacht …
Het vervolg leest u hier.
---
Business Development & Online Community Manager bij TADA
WIE ZIJN WE? TADA is een voortdurend groeiend lerend netwerk, dat bekend staat om […]
Market Intelligence Executive (media research) bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
Expert Business Intelligence bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
CLIENT SERVICES EXECUTIVE (SALES SUPPORT) bij VAR
Over Var Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]