Waarom u moet luisteren naar Piet Colruyt

News / Sustainability

De vierde editie van Orbit by PUB komt eraan! Op 18, 19 en 20 oktober zijn er (digitale) rondetafelgesprekken met telkens drie sprekers, op donderdag 21 oktober is er het live networking event met diverse sprekers. Vanaf vandaag presenteren we u één na één de sprekers. Zoals Piet Colruyt, telg van een bekende ondernemersfamilie. Een persoonlijke groei-opleiding in het familiebedrijf Colruyt en het boek 'How to Change the World?' van David Bornstein waren belangrijke mijlpalen in het leven en de carrière van Piet Colruyt. Hij besefte dat hij zijn achtergrond en ervaring ten dienste kon en wilde stellen van sociale ondernemers die het beste van twee werelden combineren: een gezond businessmodel en maatschappelijke impact. Naast ondernemer is hij vooral impactinvesteerder die ten volle gelooft dat je de drie P's echt kan verzoenen: people, planet en profit. Zijn Impact House is een dynamische hub gewijd aan changemakers, mensen die staan te popelen om urgente sociale en milieu-uitdagingen aan te pakken via ondernemerschap. Het is een ontmoetingsplaats voor iedereen die de status quo in vraag durft te stellen en een duurzame maatschappelijke impact nastreeft.

Aan Piet Colruyt, spreker op het live event op 21 oktober, stelden we de vraag hoe je het begrip ‘Human First’ kunt verzoenen met een goede marketingstrategie. Zijn antwoord: “Als ‘impact first-investeerder’ ben ik op zoek naar geïntegreerde modellen waar sociale impact én financiële return samengaan.  Er is geen ‘trade off’. Geen winstmaximalisatie en business as usual met je rechterhand om wat kruimels aan goeie doelen te geven met je linkerhand. Geen MVO-sausje bovenop een inherent schadelijke business. Social businesses hebben positieve impact in wàt ze doen. Hoe meer omzet, hoe meer impact. Goeie marketing is daarbij essentieel, zonder ‘trade off’."

Alle informatie over Orbit by PUB 2021 vindt u op de website van Orbit by PUB.

PUB-abonnees nemen gratis deel aan de drie rondetafelgesprekken en voor een bescheiden bedrag neemt u deel aan het live event op 21 oktober. Voor niet-abonnees ligt er een mooie aanbieding klaar, zie hier!