Waarom veranderen wat goed is?

Crea / News

BigMac50_BIGMACDe legendarische Big Mac wordt 50 dit jaar. Al een halve eeuw lang is deze klassieker der klassiekers krak dezelfde gebleven. Want waarom zou je in godsnaam iets veranderen wat niet hoeft te veranderen? Dat is de filosofie achter the Unchangers, een campagne van TBWA voor McDonald’s België.

In tijden waar alles steeds sneller verandert en iedereen wil surfen op de hipste hype, is net niet veranderen een stevig statement. En dat is wat Unchangers doen. Zij vinden het goed zoals het is. Zij zeggen altijd nee tegen nieuw. En de Big Mac met al 50 jaar hetzelfde recept is overduidelijk een van hen. In de 60-secondenspot volgen we een aantal echte Unchangers die helemaal zichzelf zijn en vooral zichzelf blijven. De spot werd geregisseerd door Jeroen Mol en ging begin januari in volle glorie in première op verschillende Belgische zenders. Ook online en op sociale media komen de Unchangers tot leven met onder andere het online platform 50yearsunchanged.be, waar je unchanged vrienden kan taggen in een aantal hilarisch herkenbare memes. De campagne loopt tot eind maart.

Credits

Client: McDonald's
Laurence Anckaert, Stijn Heytens, Segolène de Chestret, Kristof Vanonckelen, Athina Manirakiza
Campaign title: 50 YEARS UNCHANGED
Creation: David Maertens, Thomas Driesen, Jeroen Bostoen
Social creation: Melissa Janssens, Federico Colella Design: Vincent De Boeck
Account management: Soraya Hellara / Virginie Hayet / Geert Potargent
Strategy: Audrey Dahmen, Rindert Dalstra, Aurelie Russanowski
Web: Jeroen Govaert, Ruben Temmerman, Diederik Van Remoortere, Stijn Mertens
Studio: Annick Cohen
TVC TBWA
RTV Producer: Toon Vandenbranden & Mieke Vandewalle
Production Company: SAKE Executive producer: Mieke Vandewalle Producer: Joop Haesen (Cartel) Director: Jeroen Mol
DOP: David Doom
Post-Production: SAKE
Offline edit: Jeroen Mol
Online edit: Xavier Pouleur
Sound ingeneer: Jan Pollet Colorgrading: Joost Van Kerckhove