Walkie Talkie en Supermachine zetten Week van de Friet in met standbeeld

Crea / Marketing / News

Versgebakken, knapperig en heerlijk goudgeel. Dat zijn de woorden die ons te binnen schieten als we denken aan frietjes van de frituur. Naar goede gewoonte is de laatste week van november ook dit jaar omgedoopt tot Week van de Friet. Tijdens deze 22ste editie wordt onze nationale culinaire trots in de kijker gezet. Zo brengt Stad Brugge een jaar lang een unieke ode aan onze geliefde frietjes van de frituur met de inhuldiging van het standbeeld 'De Frieteters', met dank aan Walkie Talkie en Supermachine.

Aan de voet van het Brugse Belfort is naast de twee iconische frietkramen en de twee lokale volkshelden Jan Breydel en Pieter de Coninck een nieuw frietmonument te vinden. Het standbeeld 'De Frieteters' geniet er van een heerlijk pakje frieten met zicht op de Brugse Markt. Een herkenbaar tafereel dat nu één jaar lang vereeuwigd wordt. 'De Frieteters' nodigt uit tot interactie. Zo kan je een selfie nemen met De Frieteter, je pakje friet samen verorberen, of een frietje 'stelen' uit zijn puntzak. 

Credits

Concept door Walkie Talkie en Supermachine.
PR en influencer management door Walkie Talkie.
Creatie door Supermachine.