Wasserman Benelux maakt Malibu zomerklaar

In de maand februari was de Malibu Sunshine Crew prominent aanwezig in de drukke feeststraten van Gent en in verschillende supermarkten doorheen België. Aan de hand van on- en off-trade activaties heeft Wasserman Benelux Malibu terug op de kaart gezet en het merk opnieuw top-of-mind gemaakt voor de aankomende zomer.
"DO WHATEVER TASTES GOOD"
Hoe bekend is Malibu nog op de Belgische markt in 2023? Het antwoord op deze vraag leidde tot een nieuwe Malibu-campagne. Het doel was om het merk opnieuw in het middelpunt van de belangstelling te brengen en een prominente plaats te veroveren in de gesprekken en belevingen van mensen in heel België. Om de campagne te ondersteunen van een goede strategie, werd Wasserman ingeschakeld.
Vanuit Wasserman ontstond de “Malibu Summer Crew” en bedacht men twee acties, één off-trade actie en één actie in de on-trade. De Malibu Crew bestond uit een poule van telkens drie ervaren persona’s (agents) die de nodige Malibu-vibes bij hadden, en instonden voor de uitvoering van de acties.
Gedurende vier feestavonden en twee zaterdagen ging deze crew op stap met een gezamenlijk doel: elke bezoeker de smaak van Malibu laten herontdekken en hen meer leren over het merk. In de on-trade hebben ze dit gedaan aan de hand van Malibu Original & Pineapple Juice samplings, het nemen van Polaroid-foto’s en het uitdelen van leuke Malibu-gadgets. In de off-trade voegden ze naast de sampling, ook een leuke activatie toe waarbij men een Malibu product (RTD) kon winnen. Deze acties resulteerde in meer dan 3.500 geconsumeerde samples.
Benelux brand manager Mehmet Albayrak en accountmanager Mike Loiodice van Pernod Ricard waren enthousiast over de actie: “De Malibu Summer Crew verzorgde nog meer kleur in de reeds sfeervolle Overpoort in Gent. Het was een groot succes!”
Ook Wassermans projectmanager Robin De Busser was tevreden: “Het weer was misschien niet altijd geweldig, maar de Malibu Summer Crew zorgde sowieso voor een onvergetelijke sfeer! De Malibu Sunshine Crew heeft potentiële klanten warm gemaakt voor de komende zomer door hen Malibu te laten herontdekken. Het motto "Do Whatever Tastes Good" is tot leven gebracht, niet alleen in de straten van Gent, maar ook in supermarkten doorheen Vlaanderen en Brussel.”
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]