Wat doen BeContent en Kim Van Oncen aan vandaag?

Kim Van Oncen lanceert een eigen JBC-collectie. BeContent stond in voor de contentmarketingcampagne. Kim – het prototype van een drukbezette dertiger, actieve mama en stijlvolle vrouw die tegelijkertijd ook nog eens boegbeeld van de Week van de Belgische Mode is – ontwierp een exclusieve, veelzijdige najaarscollectie vol edgy stuks voor vrouwen met pit. Items om de kinderen van school te halen, als om te gaan werken of voor een avondje uit, het zit er allemaal in.
“Ik ben al jaren fan van het Belgische JBC. Vooral voor de kindjes koop ik er veel,” zegt Van Oncen. “Tijdens het shoppen merkte ik dat ik meestal bij de kinderafdeling bleef hangen. Binnen de damescollectie vond ik niet meteen mijn ding. Daarom gaf ik tijdens een meeting met JBC eerlijk aan welke stuks ik miste in de collectie. Zo ontstond het idee om een eigen collectie te ontwerpen, met net dat extra tikkeltje pit en edgyness.”
Inspiratie vond ze in haar eigen leven. Haar collectie bevat een waaier aan items, van een stoere mini-jurk en statement fiddler-petje tot een puffer-jas en elegante homewear, ontworpen voor de verschillende momenten in het dagelijks leven van een jonge, drukke en modebewuste vrouw.
“Ik heb zelf elke dag verschillende rollen die constant in elkaar overvloeien: mama, actrice, presentatrice, onderneemster,... Voor mij was het belangrijk om stuks te ontwerpen die in al die aspecten van mijn leven passen. De collectie is daarom niet alleen mooi en elegant, maar ook praktisch en comfortabel.”
Om deze collectie te lanceren bedacht BeContent een videoreeks “Wat doe ik aan vandaag?”, met Van Oncen in de hoofdrol. Zij laat zien wat zij aantrekt voor bepaalde situaties. Veel mensen stellen zich immers elke morgen de vraag: “Wat doe ik nu weer aan?”. Zelf een look samenstellen is voor velen ook moeilijk.
In de video’s maak je op een herkenbare en spontane manier kennis met de collectie. Kim Van Oncen geeft inspiratie over hoe je de kleren kan dragen, combineren en stylen. Een “customer needs first” aanpak dus. De data driven campagne wordt in de eerste plaats digitaal uitgerold, aangevuld met een social-media-strategie. Naast de videoreeks werd de collectie ook stijlvol in beeld gebracht met classy foto’s en werd er content gemaakt voor magazine, blog, POS en nieuwsbrieven.
Vanaf eind oktober is de collectie beschikbaar in de winkel en op jbc.be.
Credits
Agency: BeContent
Client: JBC
Contact: Hanne Dries
PR & Communication Officier JBC: Katrien.vangrunderbeeck@jbc.be
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]