De UMA (voluit: United Media Agencies) is op zoek naar zichzelf en dat is geen geheim. Zijn werkmodel moet evolueren. Zo zocht de UMA inspiratie in Frankrijk, meer bepaald bij de UDECAM (Union des Entreprises de Conseil et Achat Media). Een vertegenwoordiger van die vereniging is recent hun model in Brussel komen toelichten. De Belgische vereniging zou meer uitstraling moeten hebben. En de rol van de voorzitter moet zichtbaarder worden. "Die moet een ambitieuze agenda hebben, het doel is echt de vereniging te reanimeren, en best verder dan de evenementen," horen we bij een van de leden. Nu is dat voorzitterschap in handen van Dominique De Ville, CEO de OmnicomMediaGroup, die bij gebrek aan kandidaten (ondanks de beurtrol) verlengingen speelt. Hetzelfde geldt voor de algemeen secretaris, Christiane Dardenne. Die laatste, voormalig CEO van Space, zou de fakkel willen doorgeven maar ook hier staat niemand te springen om haar plaats in te nemen. Voor het geheel van leden-mediabureaus is het belangrijk om de UMA weer leven in te blazen. Maar die ambitie wordt beknot door de dagelijkse individuele beslommeringen. En toch wordt nog voor het einde van dit jaar een herziene en geherformateerde vereniging verwacht.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]