WAX Interactive Gent groeit en verhuist

Communication / News

extWAX Interactive Gent, het digitale marketingbureau van SQLI, is onlangs verhuisd naar een groter kantoor, op enkele honderden meters van het vorige. Deze verhuizing was nodig omwille van de groei van het bureau. « In het begin van dit jaar zijn we gestart met ongeveer 30 medewerkers, tegen het einde van 2017 verwachten we met 40 te zijn, » zegt Brecht Malfait, agency director van WAX Interactive Gent.

WAX realiseerde in 2016 een groei van om en bij de 20% en behoort tot een van de sterkste groeiers in België. Dit blijkt uit een ranglijst die Digimedia eerder dit jaar publiceerde. In deze lijst bekleedt WAX de 25ste plaats en laat het enkele ronkende namen uit de marketingwereld ver achter zich. « Wij hebben ons sterk kunnen houden omdat wij zeer graag inspelen op het creatieve en steeds op zoek gaan naar nieuwe invalshoeken, » zegt Malfait. WAX Interactive kon dit jaar alvast Lexus, Toyota en Suzuki tot haar klanten rekenen voor de creatie van online marketingcampagnes en lead generation.

Toen WAX Interactive in 1999 werd opgericht, was het de bedoeling om volop in te zetten op webontwikkeling. 18 jaar later is WAX geëvolueerd naar een allround digital marketing agency. « Een website alleen is zeker niet meer voldoende, vandaag moeten bedrijven vooral inzetten op een juiste mix van social media en andere marketingtools, » zegt Malfait. « We zien bij onze klanten dat het loont om te investeren in storytelling. Het gaat niet alleen meer over het product op zich, maar veeleer over de mogelijkheden die het kan bieden voor de consument. Voeg daar nog de juiste emoties aan toe en we kunnen spreken over een succesvolle online campagne. »