Wax laat pizza's bakken voor Pizza Hut

Communication / News

wanderhut[2]Onder begeleiding van Wax Interactive (SQLI Group) ging Pizza Hut België de afgelopen maanden aan de slag met enkele gerenommeerde foodbloggers voor de zoektocht naar een nieuw pizza recept. Vrijdag 23 juni presenteerden de foodbloggers hun pizza creatie tijdens een ‘Pizza Atelier’. Het winnende recept wordt later dit jaar gelanceerd op de menukaart.

Elke blogger kreeg een bestemming toegewezen ter inspiratie, met name New York, Italië, Griekenland, Mexico en India. Op basis van de typische ingrediënten van het desbetreffende land konden ze zich inspireren voor het nieuwe pizzarecept. Daarnaast zette Wax een campagne op waarbij consumenten op www.wanderhut.be op zoek konden gaan naar hun favoriete reisbestemming en zo kans maakten op de reis van hun dromen. Vijf finalisten werden zo gelinkt aan de bloggers op basis van hun favoriete bestemming.

“Het is voor een merk als Pizza Hut uiterst belangrijk om steeds nieuwe en innovatieve foodtrends in de foodsector op te volgen. Trends gaan en komen zeer snel en foodbloggers staan hierbij meestal op de eerste rij. Daarom leek het ons interessant om hen te betrekken in het creatieve proces bij het creëren van nieuwe pizza recepten,“ zegt Chantal Hanot, marketing director voor Pizza Hut België.

De jury selecteerde het Mexicaanse pizzarecept van Manon Van Aerschoot (foodblog “Macaron Manon”) als winnaar tijdens het Pizza Atelier. Zij wint hiermee een reis naar Mexico, aangeboden door Connections. “Het was een hele uitdaging maar ik vind het super dat een internationale keten als Pizza Hut zich laat inspireren door foodbloggers. Wij volgen alle trends op de voet en het is heel fijn als wij dan op onze beurt kunnen samenwerken met bedrijven," aldus Manon Van Aerschoot.