WE ARE #REDTOGETHER
Wat vorige week nog een teaser was, is nu veel duidelijker geworden. De KBVB geeft vandaag met een belangrijke boodschap de aftrap van haar nieuwe campagne. In deze video laat Done By Friday duidelijk zien dat we allemaal #REDTOGETHER zijn.
#REDTOGETHER is veel meer dan een hashtag… De Belgische Voetbalbond wil meer dan ooit de verenigende kracht van het voetbal benadrukken. Dankzij deze videoboodschap die officieel onze nieuwe imagocampagne lanceert, worden niet alleen de Rode Duivels belicht, maar ook andere actoren die bij ons voetbal betrokken zijn: de Belgian Red Flames, de Beloften (U21), de nationale ploegen Futsal, de verschillende nationale jeugdploegen, de nationale G-teams, de Belgian Homeless Devils en Flames of nog onze stafs, supporters en commerciële partners. Het voetbal heeft de kracht iedereen te verenigen en zoals Romelu Lukaku het zegt aan het einde van de spot: “WE ARE #REDTOGETHER”.
“Deze campagne zal uiteraard worden ingezet om onze Rode Duivels te promoten en te steunen met het oog op hun WK in Rusland, maar ze zal ook worden gebruikt in een breder kader en op langere termijn. Het is een weloverwogen keuze, want ons doel bestaat er nu in om actoren te integreren uit verschillende milieus inherent aan het voetbal. Het is essentieel dat wij, Belgen, altijd verbonden blijven in goede en slechte tijden, want enkel zo kunnen we grootse dingen verwezenlijken,” verduidelijkt Pierre Cornez, woordvoerder van de KBVB.
Het gebruikte schrijfstijl voor « #REDTOGETHER » symboliseert het concept achter deze campagne. Deze campagne werd immers ontwikkeld op basis van tape die enerzijds onlosmakelijk met het voetbal is verbonden en anderzijds tevens de verenigende kracht van onze favoriete sport in de verf zet. #REDTOGETHER zal de komende maanden verder uitgebouwd worden.
Credits
Advertising Agency: Done by Friday, Antwerp, Belgium
Agency website: http://donebyfriday.be
Agency Twitter account: @DbF_Belgium
Creative Director: Kenny Timmermans / Dirk Domen
Art Director: Koen van de Wouw
Strategic Director: Sven Boelpaep
Video Director: Dirk Domen / Pasquale Baseotto
Copywriter: Kenny Timmermans / Wim Demyttenaere
Production: Friction Productions
Music: Studio Helsinki (Tom Brillouet, Patrick Giets, Stef Caers)
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]