We Media en LDV United voeden de geest met een magazine

Plots zin in rode vruchten? We Media, de beroepsfederatie van magazines, lanceert deze lente opnieuw een fruitige campagne om de unieke eigenschappen van magazines in de kijker te zetten. De campagne is uitgewerkt door LDV United.
"Een magazine is een beleving, een leefwereld, een eigen universum waarin je je kan verliezen, ontdekken en herontdekken, verdwalen en de weg weer terugvinden, je laten meeslepen om niets te doen en je laten inspireren tot actie, tot onderneming. In magazines vind je jezelf, ze zijn je eigen DNA en ze verbinden je met soortgenoten. Ze zijn er voor jezelf en ze zijn er als community builders. Ze creëren zoveel werelden en bezorgen zoveel sensaties. Ze geven vertrouwen, creëren een band, een engagement," klinkt het bij We Media.
"De tactiele sensatie van het bladeren, de geur van vers gedrukt papier en inkt, het ontdekken, het consumeren van diepgaande slow informatie. Lange artikels die ook tijd en research nodig hadden om ze te schrijven. Kwalitatieve en gefactcheckte achtergrondverhalen geschreven door professionele en kritische journalisten, proeven van nieuwe onderwerpen die je zelf niet meteen zou kiezen… in dit medium is er royaal plaats voor. Ze zijn voeding voor diepgang en kwaliteit in je leven. Magazines zijn ook metgezellen in huis, decoratie op je salontafel een uitdrukking van iemands persoonlijkheid en joie de vivre."
Ter info: in november 2023 presenteerde Nic Newman van het Reuters Institute for the Study of Journalism de Belgische resultaten van het Digital News Report. In een onzekere wereld is vertrouwen een cruciale factor. Op dat vlak scoren de traditionele media een stuk beter dan de social mediakanalen. Waar amper 44% van de Belgen het nieuws over het algemeen vertrouwt, schommelen de traditionele titels rond de 65% en soms zelfs boven 70%. Er is een groeiende publieke bezorgdheid over door algoritmes gepersonaliseerde aanbevelingen op social media (70% tegenover 51% in 2016). Ook blijkt dat veel mensen wel bereid zijn om te betalen voor kwalitatieve, onderscheidende pers en nichejournalistiek. Met andere woorden: de deur staat wagenwijd open voor een kwalitatieve, betrouwbare pers. Magazines met gefactcheckte, door mensen gemaakte content kunnen op deze trend inspelen. De toekomst is volgens Newman dan ook aan uitgevers die focussen op kwaliteit, betrouwbaarheid en innovatieve business modellen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]