"We willen leven als een God," Danny Devriendt (IPG Dynamic)

De retailsector kampt met een eindeloze innovatiegolf. Daarom zette de BMMA het thema “Innovation meet retail” op het menu van zijn laatste lunch van het seizoen; een lunchdebat gevolgd door workshops. Danny Devriendt, algemeen directeur van IPG Dynamic, sprak tijdens deze lunch uitvoerig over de geheimen van de invloed van nieuwe technologieën, automatisering en kunstmatige intelligentie (AI) in de huidige economische context in het algemeen, maar ook in relatie tot de distributiesector in het bijzonder.

Danny Devriendt
De interventie van Danny Devriendt begon fijn: oorlogen, epidemieën, sterfgevallen,... de mens is altijd al gestorven. Maar! Vandaag de dag leven we beter en beter en de evolutie van de gezondheidszorg in het bijzonder stelt de mensheid in staat om meer tijd te besteden aan vrije tijd, aan zichzelf. In het algemeen zijn de doelstellingen van de westerse bevolking veranderd. We willen eeuwig leven, gelukkig zijn en, indien mogelijk, leven met krachten die vergelijkbaar zijn met die van een God. « We willen onze jeugd behouden, net als de farao's! De nieuwe generatie wil gelukkig zijn, zo gelukkig als een God, » legt Danny Devriendt uit. Ook de verhouding tot de tijd is veranderd. « Mensen willen alles en ze willen het onmiddellijk. Er is een onverschilligheid voor menselijke stromen, een banalisering van armoede en onzekerheid. Maar wat als deze realiteit leidt tot een verlies van klanten? Retail herbekijkt de dingen. Het model dat gebaseerd was op een enorme keuze voor de consument is voorbij. Vandaag vragen mensen om begeleiding. We moeten daarom nadenken over hoe we dit kunnen combineren met technologie, » vat Joëlle Liberman, directeur van de BBMA, samen.

Afsluiten werd gedaan met een video die goed illustreert hoe technologie de burger kan dienen, zonder hem enkel te isoleren. Het gaat om een video van het merk iZettle (kaartlezers). iZettle strijdt namelijk voor het overleven van de lokale handel door het bevorderen van innovatie in geïsoleerde dorpen, maar ook aan de hand van de campagne For The Selfmade – kennelijk geïnspireerd door de populaire serie Black Mirror –, waarin het mensen oproept om lokaal aankopen te doen.
https://www.youtube.com/watch?v=W2I9avrYoY8
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]