Weber Sandwich kiest voor Facebook at Work

facebook-at-work

Innovation / Media / News

facebook-at-workWeber Shandwick is naar eigen zeggen het eerste wereldwijde public relations-bedrijf dat Facebook at Work gaat inzetten als samenwerkingsplatform. De bedrijfsbrede inzet volgt op een succesvol pilot-programma dat in het najaar van 2015 van start ging. De lancering van het platform maakt onderdeel uit van de voortdurende inspanningen van Weber Shandwick voor het verkennen van en voor het inzicht verkrijgen in nieuwe innovatieve communicatieplatforms voor klanten. Van alle betrokken partijen zijn medewerkers daarbij degenen die een steeds belangrijker rol gaan spelen. "Facebook at Work zal een belangrijke rol gaan spelen in toekomstige oplossingen voor de betrokkenheid van medewerkers. Daarom gaan we het in ons hele bedrijf inzetten om analyses te kunnen uitvoeren van en inzicht te kunnen verkrijgen in de voordelen voor klanten. Daarnaast willen we profiteren van de waarde die het toevoegt aan onze eigen uiterst creatieve en gezamenlijke wereldwijde netwerk," zegt Chris Perry, chief digital officer van Weber Shandwick.

De door Weber Shandwick uitgevoerde pilot van Facebook at Work omvatte bijna een kwart van alle medewerkers over de hele wereld en werd opgezet tussen teams met verschillende organisatiestructuren en workflows. Op deze wijze werden best practices en inzichten verzameld die kunnen worden toegepast bij een groot aantal verschillende bedrijven.