Webshops bundelen marketingkrachten

Communication / News / Retail

7SSN-NL-e-mail-headerDe Dag van de Webshop en de 7 Sleepless Shopping Nights van Safeshops.be slaan de handen in elkaar. Beide online events stimuleren de Belgische E-commerce door webshops onder de aandacht van de consumenten te brengen. De samenwerking tussen beide garandeert de Belgische online shoppers een betrouwbaar platform om veilig te winkelen en nieuwe webshops te ontdekken. Met de combinatie van shopping ‘days’ en ‘nights’, is er voor de consument op twee momenten van het jaar de mogelijkheid om met flinke kortingen betrouwbaar online te winkelen.

Jaarlijks tussen 25 april en 1 mei organiseert SafeShops.be, het kwaliteitslabel voor webshops, de 7 Sleepless Shopping Nights. Tijdens die nachtelijke week shoppen meer dan 25.000 consumenten op www.shoppingnights.be bij SafeShops webshops, waarbij ze op zoek gaan naar heuse droomaanbiedingen. Een 100-tal webshops, van reizen tot decoratie en van juwelen tot electro nemen deel. Tussen 19 uur en 7 uur kan een bezoeker op www.shoppingnights.be alle promocodes van de deelnemende webshops vinden. "De 7 Sleepless Shopping Nights zijn jaarlijks een vitrine voor de label dragers van SafeShops.be. Consumenten die shoppen in een webshop met het SafeShops.be-label moeten zich namelijk geen zorgen maken en dat mag gehoord worden. Zo worden de 'nachten' dit jaar ondersteund door een nationale radiocampagne en hopen we het aantal consumenten die de stap naar online zetten nog te verhogen," zegt Greet Dekocker, managing director van SafeShops.be.

Elk jaar in het begin van november, op een traditioneel rustiger moment voor de eindejaarskoopjes, stimuleert Dag van de Webshop de aankopen in Belgische webshops. Met drie dagen waarop meer dan 200 uiteenlopende webshops aanbiedingen voorzien voor Belgische consumenten op www.dagvandewebshop.be is Dag van de Webshop een van de hoogdagen voor de Belgische E-commerce. Met jaarlijks een stabiel bezoekersaantal van ongeveer 27.500 bezoekers tijdens de drie dagen van Dag van de Webshop, 60.000 bezoekers tijdens de volledige campagne en een constant hoge tevredenheidsscore van 93%, is het event inmiddels een begrip geworden voor online shoppers. “De Belgische E-commerce is de laatste jaren sterk gegroeid maar kan zeker nog een duwtje in de rug gebruiken. Daarom zijn we ook blij dat we de krachten van de twee sterkste events rond e-commerce in België nu kunnen bundelen om zo nog meer online shoppers de weg te tonen naar interessante webshops,” aldus Jeroen De Clerck, organisator van de Dag van de Webshop.