De lokale brand campaign die Voltage Brussels vorig jaar lanceerde werd goed ontvangen. Samen met de lancering van een aantal nieuwe modellen heeft dat nu tot een nieuwe sequel geleid.
“Het mooiste aan een Volkswagen is wat je ermee doet.” Met die campagnelijn besloot Volkswagen de eerste ‘Auto van je leven’-campagne. Een merkverhaal op de iconische tonen van ‘What a difference a day makes’, waarin een aantal Volkswagens de revue passeerden waaraan duidelijk te zien was dat er volop in geleefd wordt.
Niet alleen werd de spot enthousiast onthaald, uit verschillende posttests bleek dat deze mooi scoorde op ad recall, verstaanbaarheid, geloofwaardigheid, overtuigingskracht en originaliteit. De best scorende autocommercial sinds 2016 (bron: Listen Research).
“Uitgebreide analyses toonden ook aan dat de campagne sterk scoorde doorheen de hele funnel, deze merkcampagne vormde dan ook de ideale aanloop naar een meer tactische & salongedreven communicatiecampagne. Een goed verteld merkverhaal kan meer dan we soms denken,” zegt Bart Nyns, marketing manager bij Volkswagen Belgium passenger cars & commercial vehicles.
Met die info, en met de komst van een aantal nieuwe modellen (de ID.7, de ID.Buzz zevenzitter, de nieuwe Tiguan) werd al snel een sequel in de steigers gezet. Toon en boodschap zijn hetzelfde gebleven, ook de regisseur Joe Vanhoutteghem (Czar) draaide opnieuw een aantal verrassende scènes en introduceerde naast de nieuwe Volkswagens ook – waarom niet – een alpaca.
https://www.youtube.com/watch?v=gPlxsfYbR5s
Credits:
Auto van je leven / Voiture de votre vie
Volkswagen BE
Voltage Brussels
Volkswagen BE
Bart Nyns, Frederic Lequeu, Cathy Claes, Nicola Kourtis
Creative Team
Executive Creative Director: Frank Marinus
Senior Copywriter: Regine Smetz
Senior Art Director: Tom Cole
Digital Creatives: Pol Labaut, Julien Roubaud
Account Team
Client Services Director: Jochen De Greef
Account Director: Elien Limpens
Account Executive: Sien Hermans
Strategy
Senior Brand strategist: Philippe Gerin
Design
Designer: Sebastien Tirot
Digital
UX content Designer: Jonathan Bex
Copywriter NL: Ellen Stoffels
Copywriter FR: Manu De Wit
Agency Producer
Lore Desmet
Production
Production Company: Czar
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
Regisseur: Joe Vanhoutteghem
DOP: Menno Mans
Post-Production
Post-Production Company: MAKE
Post-producer: Greet Van Thillo
Offline: Manu Van Hove
Online: Pierre Mailly
Grading: Joost Vankerckhove
Sound: Gwenn Nicolay/Nico van Ruysevelt/Jan Pollet
Photography
Agency: MAKE
Photographer: Pierre Pironet, Hervé Vanderhaeghen
Art buyer: Elly Laureys
Media
Media Agency: D’Ieteren Media, Space
Media Planner: Kristine Verhelst, Bart Moeykens, Chloé Pierard, Simon De Pauw, Christina Linden, Claire Demaria
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]