Wegens succes verlengd: de auto van je leven van Volkswagen en Voltage Brussels

Crea / News

De lokale brand campaign die Voltage Brussels vorig jaar lanceerde werd goed ontvangen. Samen met de lancering van een aantal nieuwe modellen heeft dat nu tot een nieuwe sequel geleid.

“Het mooiste aan een Volkswagen is wat je ermee doet.” Met die campagnelijn besloot Volkswagen de eerste ‘Auto van je leven’-campagne. Een merkverhaal op de iconische tonen van ‘What a difference a day makes’, waarin een aantal Volkswagens de revue passeerden waaraan duidelijk te zien was dat er volop in geleefd wordt.

Niet alleen werd de spot enthousiast onthaald, uit verschillende posttests bleek dat deze mooi scoorde op ad recall, verstaanbaarheid, geloofwaardigheid, overtuigingskracht en originaliteit. De best scorende autocommercial sinds 2016 (bron: Listen Research).

Uitgebreide analyses toonden ook aan dat de campagne sterk scoorde doorheen de hele funnel, deze merkcampagne vormde dan ook de ideale aanloop naar een meer tactische & salongedreven communicatiecampagne. Een goed verteld merkverhaal kan meer dan we soms denken,” zegt Bart Nyns, marketing manager bij Volkswagen Belgium passenger cars & commercial vehicles.

Met die info, en met de komst van een aantal nieuwe modellen (de ID.7, de ID.Buzz zevenzitter, de nieuwe Tiguan) werd al snel een sequel in de steigers gezet. Toon en boodschap zijn hetzelfde gebleven, ook de regisseur Joe Vanhoutteghem (Czar) draaide opnieuw een aantal verrassende scènes en introduceerde naast de nieuwe Volkswagens ook – waarom niet – een alpaca.

https://www.youtube.com/watch?v=gPlxsfYbR5s

Credits:

Auto van je leven / Voiture de votre vie

Volkswagen BE

Voltage Brussels

Volkswagen BE

Bart Nyns, Frederic Lequeu, Cathy Claes, Nicola Kourtis

Creative Team

Executive Creative Director: Frank Marinus

Senior Copywriter: Regine Smetz

Senior Art Director: Tom Cole

Digital Creatives: Pol Labaut, Julien Roubaud

Account Team

Client Services Director: Jochen De Greef

Account Director: Elien Limpens 

Account Executive: Sien Hermans

Strategy

Senior Brand strategist: Philippe Gerin 

Design

Designer: Sebastien Tirot 

Digital 

UX content Designer: Jonathan Bex 

Copywriter NL: Ellen Stoffels

Copywriter FR: Manu De Wit

Agency Producer 

Lore Desmet 

Production  

Production Company: Czar 
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter 
Regisseur: Joe Vanhoutteghem 
DOP: Menno Mans 

Post-Production  

Post-Production Company: MAKE 

Post-producer:  Greet Van Thillo 

Offline: Manu Van Hove 

Online: Pierre Mailly

Grading: Joost Vankerckhove

Sound: Gwenn Nicolay/Nico van Ruysevelt/Jan Pollet

Photography

Agency: MAKE

Photographer: Pierre Pironet, Hervé Vanderhaeghen 

Art buyer: Elly Laureys 

Media

Media Agency: D’Ieteren Media, Space

Media Planner: Kristine Verhelst, Bart Moeykens, Chloé Pierard, Simon De Pauw, Christina Linden, Claire Demaria