In-home advertising: 23% direct mails leidt tot actie

welcome media, de nieuwe regie van bpost die gespecialiseerd is in in-home advertising, heeft op 9 februari haar aanpak voor bureaus en adverteerders, de resultaten van een nieuwe GFK-mediastudie én haar nieuwe site www.welcome.media voorgesteld.
Pierre Bertrand, managing director, legt uit "In het hart van het huis worden veel beslissingen binnen het gezin genomen. Daar voelen de consumenten zich namelijk werkelijk betrokken. En het is tot bij hen dat we de merken willen brengen, letterlijk tot op de keukentafel." Daarvoor gebruikt de nieuwe structuur welcome media in-home advertising. Dat is een nieuwe naam voor alles wat direct mail en huis-aan-huisfolders betreft, maar ook OptiTouch maakt er deel van uit. OptiTouch is een exclusieve oplossing voor mediabureaus die werd uitgewerkt door het Innovation-team. Een krachtige planningstool waarmee, in enkele muisklikken, de juiste doelgroep kan worden bepaald en waarmee de dekking aan de meest gunstige kost per nuttig contact kan worden geoptimaliseerd. Daarnaast bestaan er ook pre- en post-tests, data en oplossingen op maat.

Pierre Bertrand
welcome media heeft zichzelf drie opdrachten gegeven: optreden als kenniscentrum voor en raad geven over in-home advertising aan de hele markt, campagnes via dit kanaal vergemakkelijken zodat hun impact verhoogt en de partner worden van media- en creatieve bureaus. Het is in die context dat het team, dat bestaat uit een twintigtal mensen, onlangs versterkt werd met de komst van twee nieuwe media-experts, Katrien Merckx (ex-Service Plan) en Tatjana Raman (ex-Sanoma). De andere stafmedewerkers zijn Michel Godin (head of sales & services), Stéphane Verbrugge (head of media experts), Gregory Housmans (data experts manager), Frédéric Jadinon (head of insights & communication) en Pierre Demarets (head of solutions & development).
En die GfK-studie? We zetten alvast enkele interessante cijfers op een rij:
92% van de Belgen maakt elke dag zijn brievenbus leeg
87% van de direct mails wordt gelezen
1' 52": de gemiddelde leesduur voor direct mail
67%: de herinnering voor direct mail
36% van de Belgen verkiest direct mail voor het ontvangen van informatie over en merk
3X: het gevoel van nabijheid tegenover een bepaald merk als onderdeel van een direct mail-campagne wordt vermenigvuldigd met drie.
En tot slot:
Gemiddeld 23% van de direct mails leidt tot actie. Naargelang de sector kan dit oplopen tot 43%. We hoeven u niet te vertellen dat Facebook, Twitter en sociale media in het algemeen een belangrijke rol spelen.
82% van de Belgen knipt bonnetjes die ze via direct mail hebben ontvangen en gaat hier vervolgens mee naar de winkel om ze in te ruilen.
Folders beïnvloeden rechtstreeks het boodschappenlijstje van de consument: 75% gebruikt huis-aan-huis-reclamefolders om boodschappenlijstjes op te stellen. Bovendien plant 45% van de Belgen zijn aankopen op basis van deze folders. 34% vindt dat folders een goed hulpmiddel zijn bij hun aankopen en 31% koopt geregeld producten die ze gezien hebben in folders. 22% gaat naar een winkel na het zien van de folder.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]