De Olympische Spelen lokten in Frankrijk tussen 5 en 21 augustus 160 adverteerders naar televisiereclame, zo bericht Satellifax op basis van onderzoek van Kantar Media. Dat zijn er welgeteld twee meer dan in 2012, toen de Olympische Spelen Londen op zijn kop zetten. Alles samen spreken over niet minder dan 7.052 televisiespots – benieuwd hoeveel er daarvan de selectie van Cannes Lions, Epica, effie en andere vakjury’s overleven.
Nog meer cijfers? 18% van de spotjes had te maken met voeding (inclusief drank!), 13% met sport en ontspanning en 13% met bancaire activiteiten. Voor de rest waren er ook spotjes voor toerisme en zelfs mode – vooral sportkledij? Auto’s staan pas op plaats 20 en dat is dan nog eigenlijk enkel te danken aan Volkswagen. Bij de grote adverteerders vinden we – nog steeds in Frankrijk – ook namen als FDJ, Allianz, Clash Royale en Samsung terug. En dit nog: spotjes naar aanleiding van de Olympische Spelen verzinken in Frankrijk (en wellicht ook in veel andere landen) in het niets vergeleken met spotjes die met voetbal te maken hebben...
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]