Welke kansen heeft mobile research?

Febelmar hield op 26 mei een ‘mini-congres’ over mobile research. Niet toevallig: ook op de Belgische markt kijken onderzoekers naar de mogelijkheden van surveys via smartphones en tablets. Vier sprekers deelden hun ervaringen. De grote trends in de onderzoekswereld waren in 2014 - zo bleek uit het GreenBook Research Industry Trends - ‘mobile’ en ‘big data’. Logisch ook dat Febelmar in het mini-congres aandacht besteedde aan ‘mobile research’. “Mobile is effectief een techniek met een hoge share of voice,” vertelde Gerd Callewaert (IPSOS), voorzitter Febelmar, tijdens zijn inleiding. “Klanten deden in 2014 al meer mobile surveys dan het jaar ervoor. Er is een stijgende lijn. Maar als ik er in België bij collega’s naar vraag dan is het bij ons nog heel beperkt, naar wat ik hoor. De cijfers in de Belgische markt zijn wat lager. De vraag is waarom? Wellicht de wet van de vertragende voorsprong. Er zijn al veel data beschikbaar.” Anders is het bijvoorbeeld gesteld in Afrika. Daar is de markt voor ‘mobile’ groot. Callewaert: “70% van de smartphones wordt verkocht in de emerging markets. Daar springt men direct naar mobile bevraging.” Voor meer info: http://febelmar.us3.list-manage.com/track/click?u=bfdf56618324add914b097a89&id=94a964d244&e=273234dcad
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]