Febelmar hield op 26 mei een ‘mini-congres’ over mobile research. Niet toevallig: ook op de Belgische markt kijken onderzoekers naar de mogelijkheden van surveys via smartphones en tablets. Vier sprekers deelden hun ervaringen. De grote trends in de onderzoekswereld waren in 2014 - zo bleek uit het GreenBook Research Industry Trends - ‘mobile’ en ‘big data’. Logisch ook dat Febelmar in het mini-congres aandacht besteedde aan ‘mobile research’. “Mobile is effectief een techniek met een hoge share of voice,” vertelde Gerd Callewaert (IPSOS), voorzitter Febelmar, tijdens zijn inleiding. “Klanten deden in 2014 al meer mobile surveys dan het jaar ervoor. Er is een stijgende lijn. Maar als ik er in België bij collega’s naar vraag dan is het bij ons nog heel beperkt, naar wat ik hoor. De cijfers in de Belgische markt zijn wat lager. De vraag is waarom? Wellicht de wet van de vertragende voorsprong. Er zijn al veel data beschikbaar.” Anders is het bijvoorbeeld gesteld in Afrika. Daar is de markt voor ‘mobile’ groot. Callewaert: “70% van de smartphones wordt verkocht in de emerging markets. Daar springt men direct naar mobile bevraging.” Voor meer info: http://febelmar.us3.list-manage.com/track/click?u=bfdf56618324add914b097a89&id=94a964d244&e=273234dcad
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]